Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
khOuuvnnjOuu schreef:ik heb geen cursus gedaan .. heb het op een freestyle ponykamp geleerden tot nu toe ging het bij andere paarden heel goed
midgie schreef:Misschien een idee om een nieuww topic te openen , wie weet het nu echt??
midgie schreef:En als ze kinderen dat leren in een ponykamp vind ik dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn.
Cassidy schreef:midgie schreef:En als ze kinderen dat leren in een ponykamp vind ik dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn.
En als ze de echte cursussen geven met goedzakken van manegepaarden ook niet. Die het dan het liefst nog een paar keer per dag moeten ondergaan omdat ze toch allemaal moeten leren.
Cassidy schreef:Als je de moeite niet wilt nemen om de links door te lezen, kan ik je een link geven, waar je online gedeeltes uit een boek kunt lezen (je moet je even registreren, maar het is gratis)
http://www.horsewhispersandlies.com/
En oordeel dan nog maar eens of ik het niet snap, of misschien een andere reden heb iemand die ik voorheen toch wel erg hoog had staan, ineens niet meer zo te mogen.
midgie schreef:Ik denk dat heel veel mensen de join-up als iets heiligs zien , omdat een man die heel beroemd is geworden ermee, die toevallig het ook in zich heeft om op een juiste manier met dieren om te gaan in zich heeft, laat zien hoe het ook kan en gelijk wil half paarden nederland ook zo geod als hem wordne, maar helaas gaat dat niet. Maar als je het dan wel wil proberen zoek dan hulp van iemand die het van die man heeft geleerd en niet van iemand die via via omdat een goeie kennis de cursus heeft gedaan , het je wel kan leren of even een boekje erbij.
DE join- up is echt niets bijzonders, maar er gaat heel veel theorie aan vooraf , praten en praten om te leren wat je moet zien en doen , somige mensen pakken dat perfect op , maar andere zullen zonder hulp nooit verder komen en dan zal het juist fout gaan, met paarden omgaan is een natuurlijk gevoel en dan pas kun je op de juiste manier met ze samen werken, je pikt dus ook de mensen er zo uit die dat gevoel hebben of willen leren, dan pas ben je goed bezig, dan pas kun je zeggen ik ga een join- up doen als je het gevoel in je hebt en weet waar je naar moet kijken , je kan uren kijken maar als je het niet ssnapt dan lukt het je niet om het juiste te zien en te volen, en zal je paard je ook nooit begrijpen , dus waarschijnlijk gaat hij dan in de aanval en op de vlucht , logisch want dat is zijn instinct.
Je ziet vaak genoeg dat iemand een paard longeert en maar aan het opjagen is , zodat het dier even zijn energie kwijt kan , nou dan kun je beter een slechte join-up doen , want dan kan het dier nog zijn eigen richting bepalen, inplaats van te moeten vluchten aan een touwtje.
Ik vind dat iedereen eens op moet houden om interesant te doen over de join-up.
Join-up is een naam aan iets gegeven maar is geen toverwoord of iets , iets moet een naam hebben , maar het gaat om de bedoeling en dat zien heel veel mensen niet, de boodscap van mr roberts dat je ook anders met een dier om kan gaan, maar als je een join-up doet en je gaat aansluitend je paard rijden met allerlei hulp teugels sporen een scherp bit en ook nog een zweep, waar blijft het vertrouwen dan, jij vraagt vertrouwen aan je paard maar jij vertrouwd hem niet , denk dat dat de bedoeling van de join-up is , wederzijdse vertrouwen , je kan veel meer van je paard leren dan hij van jou, want hij kan niet onze lichaamtaal leren maar wij wel de zijne zo goed mogelijk.
biib schreef:bij mij is het wel degelijk fout gegaan..
mijn paarden ( haflinger en arabier) reageren er nietop.. ze snappen het niet.. en ik doe het egt goed heb dr een paar lesse in gehad..