Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kinke schreef:ik snap het ff niet, waarom wel de osteopaat laten komen maar niet uitzoeken hoe het met z'n andere oog gesteld is?
MysticTinker schreef:Het is moeilijk maar moet zeker op te lossen zijn.
Ik denk dat hij heel erg reageert op jou, paarden voelen angst gewoon heel goed aan. Je moet er zelf weer wat meer vertrouwen in krijgen.
Ken je niet iemand in de buurt die veel ervaring heeft met natural horsemanship en moeilijke paarden, zo iemand kan waarschijnlijk snel zien waar het probleem ligt.
Ben je in de bak ook bang om ermee te lopen? Anders zou je misschien eens wat schriktraining kunnen doen, zoals over een zeil lopen met hem, om pionnen heen, onder een paraplu staan, overal aanraken met de paraplu.. Zo krijgen jullie allebei weer vertrouwen in elkaar.
Maxielover schreef:MysticTinker schreef:Het is moeilijk maar moet zeker op te lossen zijn.
Ik denk dat hij heel erg reageert op jou, paarden voelen angst gewoon heel goed aan. Je moet er zelf weer wat meer vertrouwen in krijgen.
Ken je niet iemand in de buurt die veel ervaring heeft met natural horsemanship en moeilijke paarden, zo iemand kan waarschijnlijk snel zien waar het probleem ligt.
Ben je in de bak ook bang om ermee te lopen? Anders zou je misschien eens wat schriktraining kunnen doen, zoals over een zeil lopen met hem, om pionnen heen, onder een paraplu staan, overal aanraken met de paraplu.. Zo krijgen jullie allebei weer vertrouwen in elkaar.
Daar ben ik het zeker mee eens.Ook zou ik toch maar eens door de dierenarts laten kijken, wat zijn reden hiertoe is. Misschien kan hij dat ontdekken. Ik denk dat het kan komen van doordat hij, zoals hierboven beschreven staat, in paniek raakt omdat jij dit ook doet. Zo vormen jullie dus een kettingreactie en dat lost niks op.
Je kunt hier denk ik het beste hulp bij vragen, want in je eentje los je dit niet zo gemakkelijk op, ben ik bang. Ik weet niet of jouw paard slecht tegen drukte kan, dan kan het misschien zo zijn dat er daardoor stress bij hem wordt veroorzaakt waardoor hij dit gedrag vertoont. Ook heeft hij natuurlijk een hengstenkarakter, zo te horen is hij flink fel. Castreren heeft op zijn leeftijd geen nut meer, dat karakter krijg je er in de meeste gevallen toch niet meer uit.
Ik zou op zoek gaan naar hulp, zodat jullie meer vertrouwen kunnen kweken. Want als hij dan uiteindelijk weer relaxed is, kun je er echt wel weer op rijden. Zo lang hij nog fit is en hij er plezier in heeft, en het voor jullie allebei veilig is, waarom dan niet ? Grijp die kans nu het nog kan !!
Straks is hij wél oud en versleten en kan het niet meer. Maarja, die keuze moet je natuurlijk zelf maken. Veel succes met je paard !!