Longeerprobleem: achteruit, niet meer willen lopen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Re: Longeerprobleem: achteruit, niet meer willen lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:36

MyFee schreef:
In de meeste gevallen gebeurt dit als je niet op de juiste plaats staat.. ik heb dit zelf ook een tijd gehad.. Ik stond voor mn paard, ipv achter hem om hem aan het lopen te houden..
Ik heb dit helemaal niet door gehad, totdat ik longeerles kreeg v. mn instructrice..Die zei dat ik totaal op de verkeerde plek stond.. Nu gaat het gewoon goed!

Zorg er dus voor dat je achter het paard blijft, als het ware. Houd hem aan het lopen door een beetje te dreigen met de zweep.. Zeker weten voelt hij ook de dreiging, doordat jij hem 'achtervolgt' .. hoop dat het lukt! Haha! xx

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:11

jah gewoon een keer goed boos worden ..
het is zielig als je der ene harde tik geeft maar anders is het ook zielig voor jou

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:26

Ik heb een pony die dit ook heel erg deed, ondanks dat ik de juiste positie had. Op een gegeven moment kon ik er bijna niet meer achter komen, wat ik ook deed. Heb haar toen ze achterwaarts ging, verder achterwaarts gedreven, ging toen tegen de stroomdraad aan, schoot naar voren (prijzen, braaaaf paard!!), weer achterwaarts, verder achterwaarts gedreven net zolang tot ze zelf niet meer achterwaarts wilde en toen nog even doorgegaan, alsvorens haar voorwaarts te laten gaan. Het is om precies te zijn 2x nodig geweest, toen had ze het wel gezien met achterwaarts gaan en was het probleem verholpen.

Probeer het maar eens, je zult zien dat het werkt. Natuurlijk niet boos erbij worden, want dat werkt averechts, gewoon nuchter blijven en achterwaarts (blijven!) vragen tot ze er (meer dan) genoeg van heeft.

Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 01:14

Op het moment dat je achterwaarts paard krijgt en je wel (denkt dat je) goed staat, moet je de cirkel verkleinen, en gericht op de achterhand aflopen, daarbij de weg naar de volte vrij maken door naar de richting te wijzen waar je paard heen moet. Op dat moment kan je paard gewoon niet anders dan vooruit.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:29

ik heb er ook last van maar dan keert mijn verzorg shet om en loopt de andere kant op heb al van alles geprobeert maar tot nu toe nog niets
ze gooit haar hoofd omhoog en keert zich naar buiten om
bij het longeren gebruik ik geen singel of zadel etc.
wie heeft tips ??