[AR] Ongeluk 4daagse Dwingeloo --> met gebroken rib in ziekenhuis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: Ongeluk 4daagse Dwingeloo --> met gebroken rib in ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:25

Wij laten haar hoogstens in het tuig zitten, maar nooit aangespannen. En natuurlijk ligt het aan de omgeving. Midden in een dorp zouden wij nooit het tuig hoofdstel afhalen...

Gaat het trouwens alweer wat beter met je oma? en is je opa een beetje over de schrik heen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:47

Tjeee, das schrikken dan zeg! Beterschap aan je oma in ieder geval!!

En ik lap al de menregels aan mijn laars, zit links op de kar, rij zonder hoofddeksel en heb de leidsels lekker met 2 handjes vast... maar zelfs IK zou nooit een paard het hoofdstel uitdoen als de kar er nog achter hangt..

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:49

Jee wat een schrik voor je opa en oma zeg! Inderdaad erg dom. Ik heb ook een tinker die bomproof is en voor 100% vertrouw, maar ook tinkers zijn paarden, en hebben vluchtgedrag. Zal het nooit in mijn hoofd halen om het hoofdstel af te doen als hij nog ingespannen staat.
Ik heb 3 maal de vierdaagse in Dwingeloo gereden en zag best vaak dat mensen in de pauze hun paard nog ingespannen aan een halster aan de boom knoopten. Onverantwoord!
Heel veel beterschap met je oma!

MyQuincy

Re: Ongeluk 4daagse Dwingeloo --> *update pag. 2* weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:17

Ik zal even een update plaatsen.

De kar is weggebracht en we hebben een leenkar mee. Hij is total loss verklaard.
Het tuig hebben ze ook afgeschreven en inmiddels een goed nieuw (duits) tuig voor terug.

Oma is sinds dinsdag ochtend uit het ziekenhuis, het gaat beter, heeft de schrik nog steeds goed te pakken en droomt elke nacht hetzelfde.
Nog steeds behoorlijk wat pijn...

Quincy is al wel weer super vrolijk, ik spuit haar been elke dag 10 minuten af en de verdikking is al bijna weg. gister was hij weer open, maar inmiddels ziet de wond er weer super uit.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:06

Jeetje... dat is niet niks zeg, zo'n ravage waar je dan mee zit...
Fijn dat je oma weer thuis is... nogmaals heel veel sterkte en beterschap voor haar!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:06

Ik hoop dat je oma snel weer een beetje opknapt. Mijn vriend heeft ook een aantal ribben gebroken en zijn longen gekneusd en is ondertussen al 3 maanden thuis. Kan dus best een tijd overheen gaan. Zeker omdat ze ook wat ouder is.

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:18

wow!
echt erg!
beterschap aan je oma Knipoog
als wij met de kar rijden maken we de pony eerst los van de kar en dan pas hoofdstel af en halster om maar mijn pony blijft meestal wel staan maar ik garandeer je dat ze zeker wel wegloopt als je der niet kort genoeg houdt en ze is sterk!
van afspuiten hebben we al geleerd dat we der altijd goed vast moeten houden aan een halster en niet aan eht hoofdstel want dat gaat gegarandeerd fout!:O
nog veel succes;)