Mijn paard 'ontsnapt' steeds

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Re: Mijn paard 'ontsnapt' steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:23

Same time, same place Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:24

dat lukt Haha! Haha! wel me even helpen herinneren Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:28

Ehm... hoe??? Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:05

doet een peebeetje Haha! woensdag of bel even woensdag Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 22:15

is goed!!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:05

hah Dat komt me HEEEL bekend voor..
Alleen ik hing achter een beer van een 3 jarige tinkerhengst aan..
het heeft me echt een week geduurt.
Als je paard met je aan de haal gaat Méteen gaan 'terug trekken'
Loop een heel klein stukje mee en dan proberen haar om te trekken.
Anders zet ze vanaf het begin al har nek erin en geen kans dat je dan wint.
zolang ze maar stil gaat staan zit je goed. dan achteruit lopen (longeerlijn gewoon nog vasthouden) en kijken of je haar kan omdraaien..en dan als dat is gelukt in stap zetten en belonen...na een tijdje zal ze er het nut niet meer van inzien

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 22:58

nata_4_life schreef:
hah Dat komt me HEEEL bekend voor..
Alleen ik hing achter een beer van een 3 jarige tinkerhengst aan..
het heeft me echt een week geduurt.
Als je paard met je aan de haal gaat Méteen gaan 'terug trekken'
Loop een heel klein stukje mee en dan proberen haar om te trekken.
Anders zet ze vanaf het begin al har nek erin en geen kans dat je dan wint.
zolang ze maar stil gaat staan zit je goed. dan achteruit lopen (longeerlijn gewoon nog vasthouden) en kijken of je haar kan omdraaien..en dan als dat is gelukt in stap zetten en belonen...na een tijdje zal ze er het nut niet meer van inzien

Dat is het probleem dus.. ik kan haar niet omtrekken... ze gaat gewoon echt aan de kletter, waarbij veel bokken komen kijken... Ik begin gewoon nergens..

Helaas is KiWiKo van een paard gevallen, waardoor ze er niet was. Gelukkig is Amber nu alweer een tijdje braaf... Nu maar wachten tot het weer omslaat.... Haha! Haha! Haha!

Chii_Weslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:40

en in de longeerbak probeert ze dan ook uit te breken?
misschien dat dat beter gaat(als ze tenminste niet uitbreek in de longeerbak)
veel succes ermee Knipoog

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:04

Mijn paard breekt ook altijd uit, maar niet meer als ik even bezig ben.
Vooral op de linkerhand, als ik haar probeer op de volte te krijgen vliegt zij er vandoor, wat moet ik nou doen?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:12

Een longeerbak hebben we niet, dus dat is een probleem. momenteel longeer ik haar over de balkjes heen, dit vindt ze heel leuk en blijft dus ook bij me. Maar... voor hoelang??

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:17

ik heb hetzelfde probleem, het is maar op 1 kant dat mn pony het probeert, de andere kant gaat zonder problemen..
ik ga nu de hoeken van de longeerbak afzetten met rood/wit lint, en kijken hoe het dan gaat... ben benieuwd of hte helpt!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:27

Damber schreef:
@ colinda1987: We hebben inderdaad het advies gekregen van de fysio om zo te longeren, maar ook dan 'breekt' ze uit. Ik kan dan wel een ongeloof'lijke ruk geven aan de longeerlijn, maar ben bang dat ze dan haar evenwicht verliest. Omdat je haar dan naar beneden trekt met haar hoofd ben ik bang dat ze op haar hoofd valt....

Met mijn jonkie van 4 ben ik ook zo gaan longeren, ook hij brak iedere keer uit (hij brak al los als ik hem gewoon aan een touwtje in de bak bracht) Toen hij niet normaal ging doen heb ik de lijn door de bit ring gedaan aan de singel vast, na 4 seconden ging hij er vandoor. Hij sprong omhoog en ging rennen. Toen ik hem gevangen had, weer opnieuw begonnen en nu na 3 seconden ging hij er vandoor. Ik was er op bedacht en ben heel hard aan die lijn gaan trekken met mijn volle gewicht, ik ging een stukje skieen maar meneer hield na 15 meter rennen op want hij werd dubbel gevouwen.
Hierna heeft hij het nog 1x geflikt en daarna niet meer.
Ik kan hem nu rustig longeren, ik zet een stuk van de bak af en hij doet braaf wat ik wil, zijn vrouwtje houdt namelijk absoluut niet van geintjes! Haha!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:10

Is dat niet een beetje erg zielig??

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:24

Barb schreef:
Damber schreef:
@ colinda1987: We hebben inderdaad het advies gekregen van de fysio om zo te longeren, maar ook dan 'breekt' ze uit. Ik kan dan wel een ongeloof'lijke ruk geven aan de longeerlijn, maar ben bang dat ze dan haar evenwicht verliest. Omdat je haar dan naar beneden trekt met haar hoofd ben ik bang dat ze op haar hoofd valt....

Met mijn jonkie van 4 ben ik ook zo gaan longeren, ook hij brak iedere keer uit (hij brak al los als ik hem gewoon aan een touwtje in de bak bracht) Toen hij niet normaal ging doen heb ik de lijn door de bit ring gedaan aan de singel vast, na 4 seconden ging hij er vandoor. Hij sprong omhoog en ging rennen. Toen ik hem gevangen had, weer opnieuw begonnen en nu na 3 seconden ging hij er vandoor. Ik was er op bedacht en ben heel hard aan die lijn gaan trekken met mijn volle gewicht, ik ging een stukje skieen maar meneer hield na 15 meter rennen op want hij werd dubbel gevouwen.
Hierna heeft hij het nog 1x geflikt en daarna niet meer.
Ik kan hem nu rustig longeren, ik zet een stuk van de bak af en hij doet braaf wat ik wil, zijn vrouwtje houdt namelijk absoluut niet van geintjes! Haha!

Ben bang dat dit bij Amber niet gaat lukken, madam heeft daar sch**t aan...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:47

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 14:36

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:49

Een bij ons deed dat ook...heel irritant elke keer ineens omkeren met longeren, we konden hem niet meer houden! het was een dominante hengst, we konden toen hij net kwam ook niks met hem doen hij kon niet gewoon met je meelopen.
Toen hebben we de bak afgezet op de helft met van dat lint. toen zijn we hem zonder longeerlijn gaan longeren en grondwerk gaan doen, achterwaarts,ho,achter je aan lopen op jou stem draf en ho en stap enz. hij ging het steeds beter doen en voorkomen dat hij om wilde keren zeg maar. nu doet hij het in de bak los zonder afzetting netjes om je heen lopen en als ik zeg kom dan komt hij ook. Hij kan nu dus ook turn, op mijn commando omdraaien en niet wanneer hij het wil. We zijn ook VD gaan doen, hij kan enkele dingen. Hij heeft zich overgegeven aan ons. Heb me laten vertellen als hij ze hoofd laat zakken, hij zich overgeeft aan mij. Mischien heb je er wat aan bij ons laat hij zijn hoofd zakken! succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:05

Tuc schreef:
Is dat niet een beetje erg zielig??

nee is niet zielig Haha! Haha! weet je wat zielig is..... als je als mens verongelukt, das zielig....... OF nog zieliger is als dit paard zijn "ik ben toch sterker dan jij" tactiek ik alles voort gaat zetten en uiteindelijk als onhandelbaar bij de slager staat........ das pas zielig Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 15:39

Gisteren wederom gelongeerd (wanneer niet). Heb zelf enorm last van mijn linkerarm, dus heb een stalgenoot gevraagd of zij 'die ene kant' op wilde longeren en daar laten galloperen. Gevolg: Zij heeft blaren op haar handen en Amber ging als een ****** door de bak. Ben dus blij dat ik haar die kan niet op heb gelongeerd (was mijn arm nu waarschijnlijk een soort van onbruikbaar)... Ze doet het dus niet alleen bij mij.. Dat geeft mij weer een gevoel van zekerheid..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:41

Amber is gewoon een hele lastige merrie met een enorm hoog eigendunk....... Haha! super lief dat wel, maar zooooo, zoooo ontzettend dominant

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 15:46

KiWiKo schreef:
Amber is gewoon een hele lastige merrie met een enorm hoog eigendunk....... Haha! super lief dat wel, maar zooooo, zoooo ontzettend dominant

Huhuh, tenzij het heeeeeel warm is Haha! Haha! Haha!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:33

probeer dan misschien eerst d.m.v grondwerk boven haar te gaan staan...weet het kost heel veel tijd is moeilijk maar uiteindelijk heb je t! echt waar bij ons hielp t, hij is ons als zijn leider gaan zien, gelukkig!! als wij ook met hem gingen lopen ging die kop erop en konden we t schudden er zijn flink wat klappen gevallen maar succes!!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 21:55

Texas1: Aan de hand luistert ze perfect, doet ze bijna alles voor je. Halt= halt, stap= stap en draf = draf. Op commando voetjes geven een rondje draaien, noem maar op. Maar zodra je haar aan de longe hebt en je longeert haar linksom is het een draak eerste klas....

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:30

aha...maar als je nou de bak afzet en dan gwn alleen een volte heb en haar dan los zonder longeerlijn longeert??? dan kan ze a. je longeerlijn niet uit je handen trekken en b.kan je der dan echt op timmeren dat ze niet omdraait, zoals je zegt dat ze halt stap draf goed doet kan je dat dan ook gewoon gebruiken toch? het heeft bij ons geholpen...bij ons kreeg die het ook in zijn kop om ineens idd. op die ene hand om te draaien hebben geprobeerd heel kort aan de lijn te longeren, dat werkte niet! al ging hij stappen ofzo dan draaide die zo om! in een oogflits. Maar toen dachten we dan maar zonder longeer lijn en de bak ervoor afzetten en hem soms echt ff keihard achteraangejaagd als hij om wilde keren, want dat sloeg nergens op! Ik moet je zeggen het heeft echt geholpen!!!
succes ermee iig!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:06

Mijn pony, kan nu eindelijk longeren.
Ik oefen en oefen nogsteeds.
Maar ook een goed truc is al je je paard in de ogen blijft aankijken.