Mijn bitloze hoofdstel van Ruitershop :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Mijn bitloze hoofdstel van Ruitershop :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:45

Riëtte schreef:
Was het niet zo dat je toestemming moet vragen om bitloos te mogen starten? Moet je even zoeken (als die functie het nog doet), zijn verschillende topics over.

Voor dressuur moet je dispensatie aanvragen en een goede reden hebben. Bij alle andere dingen (springen, crossen, endurance) mag je gewoon zonder bit

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:39

@Desje: inclusief verzendkosten 51 nog wat geloof ik....

(grappige naam heb je trouwens. Mijn paard heet Desperado, maar we noemen kortweg Des of Desje/Dessie)

Desje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:07

Haha weet je wat pas echt grappig is....

Mijn pony heet ook Desperado....en vandaar mijn naam Desje...zo noem ik hem altijd...

Leuk zeg!

Ramoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:27

djodjodjo schreef:
Je zult er vast geen spijt van krijgen!! Enne, ik zie nog wel een keer een foto'tje verschijnen he Knipoog

ja hoor die krijgen jullie te zien!!! Is het hoofdstel ook nog enigzins verstelbaar?

Ow en even een vraagje hoor. Gaat het topic niet echt over maar goed Bloos

Vinden jullie dat mijn zelfgemaakte op de goede hoogte zit of moet het nog iets hoger? Want ik zie dat hij bij de meeste toch nog iets hoger zit Knipoog

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:04

hoe heb je dat zzelf gemaakt?
is het ook zoeen met kruisteugels?
ik vind dat hij iets hoger mag...

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 10:27

Mooi hoor!! Ik denk dat 'ie iets hoger mag!
Het hoofdstel is heel goed verstelbaar! Alleen het valt wel klein, en een full paste makkelijk (heb normaal cob of full), houd daar wel rekening mee!

Ramoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:15

@ Dutkse: jah dat heb ik zelf gemaakt Knipoog Ik wilde al een lange tijd een bitloos hoofdstel uitproberen, maar ik vond het nogal een duur geintje om er even een voor veel geld te kopen en dan blijkt achteraf dat het niks is. Dus toen ben ik een beetje op onderzoek uit gegaan en heb ik dit in elkaar gezet. Ik heb de neusriem en het bit van mijn engelse hoofdstel verwijdert en daar heb ik deze eigengemaakte neusriem ingehangen (deze zit vast waar normaal het bit aan vastzit). Het touw kruist onder haar kin, die ik weer door de ringetjes heb heengehaalt, zodat het touw er goed doorheen kan glijden. Ze noemen dit ook wel een Indian bosal.

A Djodjodjo: ja ik dacht zelf ook al dat ik hem nog ietsjes hoger moet hangen. Maar dat is geen probleem, want ik kan hem zo wat hoger hangen door mijn hoofdstel een paar gaatjes kleiner te maken Knipoog Maar ik heb dus een draver, ze heeft een fijn hoofdje, wel is ze 1.55 cm hoog. Ze heeft gewoon cob maten. Nu twijfel ik wat. Ik zou de full op zijn kleinst kunnen zetten en misschien dat het dan goed past. Dan zou ik hem op zijn grootse maat ook nog voor mijn paard kunnen gebruiken. Die wel een fullmaat heeft, maar niet een extreem groot hoofd heeft. Want te klein is ook niks natuurlijk. Goed dat je het even zegt, ik denk dat ik toch voor de full moet gaan.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 18:25

Ik zou inderdaad voor full gaan! Mocht het toch te groot zijn kan je er altijd nog wat gaatjes bij maken!

Ramoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:12

djodjodjo schreef:
Ik zou inderdaad voor full gaan! Mocht het toch te groot zijn kan je er altijd nog wat gaatjes bij maken!

ja precies en een stuk leer eraan maken gaat wat moeilijker Haha! Maar echt goed dat je het even gezegt hebt. Anders had ik ongetwijfelt een cobmaat besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:11

Lenneke_ schreef:
Riëtte schreef:
Was het niet zo dat je toestemming moet vragen om bitloos te mogen starten? Moet je even zoeken (als die functie het nog doet), zijn verschillende topics over.

Voor dressuur moet je dispensatie aanvragen en een goede reden hebben. Bij alle andere dingen (springen, crossen, endurance) mag je gewoon zonder bit

Hier wilen we iets aan gaan doen...!
Om iets te kunnen bewerkstelligen in de wedstrijdreglementen, is dit topic gestart:
viewtopic.php?f=29&t=612882&hilit=
Ik zou zeggen, meld je daar en doe mee!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:00

rijdt fijn..!
ik heb er ook een van emiel voest!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:01

Afbeelding

ralph30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:41

ik heb ook een bitloos hoofdstel gekocht via de webshop van equihof (http://www.equihof.be), bevalt zeer goed Wow!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:55

Ik heb het bitloos hoofdstel van de Ruitersportshop ook, en bevalt ook zeer goed Ja
Ik had hem ook met 4 dagen ofzo binnen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:55

Mooi dat het jou ook zo goed bevalt, Bertuss!
De service is inderdaad echt super!