Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cookies schreef:Grapjurkhet zadel kost 995 euro en dan komen de beugels, riemen, en stijgbeugels nog bij. En uiteraard de speciale pad.
casjuh schreef:Het heeft mij een betere houding en zit gegeven en mijn paarden lopen er als een zonnetje onder!
Sosha schreef:Die stoelzit wordt volgens mij ook vaak veroorzaakt door de ronde lijfjes waar de boomloze zadels vaak op gelegd worden. Het is op mijn Haf anatomisch onmogelijk om de benen recht naar beneden af te laten hangen......... zulke O-benen heeft niemand![]()
Op een smalle kwpn-er heb ik niet zo'n last van stoelzit, ook niet met mijn boomloze zadel.
Waratje schreef:[Een zadel (ook boomloos) kan een brede of smalle zit hebben, bij ronde paarden moet je dan maar op zoek naar een zadel met smallere zit.
[/quote]
Sosha schreef:Waratje schreef:[Een zadel (ook boomloos) kan een brede of smalle zit hebben, bij ronde paarden moet je dan maar op zoek naar een zadel met smallere zit.
[/quote]
Nou ben ik dus op zoek naar een nieuw zadel....... heb jij misschien enig idee bij welk merk ik dan zou moeten kijken? Omdat mijn pony zo'n kort ruggetje heeft, hou ik het toch wel liever boomloos.
Antheman schreef:[Startrekk!
Heb ik ook op mijn Haf èn op mijn Merens liggen.
Er staat nu eentje te koop op EA. Ook nog eens de shorty, dus nog beter geschikt voor korte ruggetjes.
[/quote]