Normal -> Western -> Natural

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:49

pmarena schreef:
"western" rijden is de eerste stap naar steeds meer verdiepen in het comfort en plezier van het wezen paard , meer natural worden.

Ooit op een wedstrijd geweest......?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:38

Ik denk dat je in de western duidelijk twee richtingen hebt (overal natuurlijk) De western die ik altijd gezien heb was alles behalve paardvriendelijk en paard gericht

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:34

Ikke : LEES even.

Ik geef toch duidelijk steeds "western" aan tussen leestekentjes enzo , die staan er niet voor niks he

Ieks , Anouar is niet meer Anouar..... ?

Waratje

Re: Normal -> Western -> Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:11

Ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen die de overstap naar "western" maken, meer over hun eigen comfort nadenken dan dat van hun paard. Lekker gemakkelijk, op een comfortabel zadel (kan vreselijk tegenvallen) met een los teugeltje als een zoutzak op je paard hangen. Geweldig toch?? }>

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:24

Waratje, daar ben ik echt niet mee eens. De meeste mensen die ik ken die nu westernrijden hebben dat echt niet om het comfort. Meer omdat ze het vonden aanspreken om een paard niet constant in de mond te zitten en omdat ze het een meer relaxte manier vonden om te rijden met je paard. Na wat lessen heeft iedereen wel door dat er meer bij komt kijken...

In dat opzicht misschien wel meer comfort...maar ook voor het paard naar hun idee.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:02

Dan mag je blij zijn met je omgeving
Mijn ervaringen zijn, helaas, anders. Redenen om western te rijden, die ik in de loop van ondertussen een jaar of 15 heb opgevangen, zijn vooral het comfortabele zadel (voor de ruiter), het "niets hoeven doen", het stoere imago en de bijbehorende verkleedpartij. Voeg daarbij dan ook nog eens dat het "westernrijden" dat er dan vertoont werd, niet onder de noemer "paardvriendelijk" valt en je zult begrijpen dat ik geen positieve beelden heb bij het gemiddelde "westernrijden".

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:18

Gelukkig staat het tussen aanhalingstekens...want dat heeft natuurlijk sowieso eigelijk niks te maken met paardrijden of het nou western, engels is of iets anders.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:26

Correct
Een goed gereden paard vind ik leuk om naar te kijken en dan maakt de stijl me heel weinig uit, zelfs het niveau maakt me niets uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:53

Lenneke_ schreef:
Ik doe geen western, maar wel natural.
Ik heb ook altijd een heel verkeerd beeld mee gekregen van western. Ik heb alleen maar mensen gezien die hun paard tot bloedens toe met de sporen in elkaar trappen (niet de hobbymatige westerns hoor)
Natuurlijk weet ik dat er ook andere western is, maar hierdoor schrikt het woord western mij altijd een beetje af, onbewust

Jammer dat je dat vindt, er zijn idd een paar mensen die dit doen. Maar dit heb je (helaas) met engels ook.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:18

Ik heb destijds een westernzadel aangeschaft om ook zelf nog comfortabeler buiten te kunnen rijden. In de praktijk vond ik mijn westernzadel minder lekker zitten als mijn dressuurzadel, dus uiteindelijk heb ik hem verkocht (ik bleek we na de bevalling ook nog rugpijn op te krijgen, dat was de druppel).

Toch bleef ik zoeken naar een comfortabele manier voor mezelf om te rijden en dat ook voor Des prettig is. Het boomloze zadel en het bitloze hoofdstel brengen me al een heel eind in de juiste richting.