Xyzutu, je haalt me de woorden uit de mond. Ik vind dat Parelli absoluut een prachtig systeem heeft ontwikkeld, alleen past het niet bij mij om een uitgestippelde route te volgen. Even een link naar een topic dat hier wel aan refereert:
NH in discussie
Zo te lezen hadden een aantal mensen van dit topic dit wel mee willen maken, de dag gaf een erg goed overzicht van de 3 ´stromingen´. Wat wij (ik en een aantal instructeurs, met Emiel als basis) af en toe erg sterk hadden, is dat Eddie niet goed met het publiek kan communiceren. Hij vertelt inhoudelijk een goed verhaal, alleen hij weet het niet goed te brengen. Een mogelijke verklaring is dat het Parelli-systeem zo rechtlijnig is opgebouwd, het is alsof Eddy met oogkleppen op in discussie gaat. Er was een aantal zeer interessante discussies, maar Eddy benadrukte steeds een aantal punten uit zijn systeem, die volgens hem het allerbelangrijkste waren. Dat er andere mogelijkheden waren wou hij het eigenlijk niet eens over hebben, terwijl Emiel Voest en Annemarie van den Toorn (Monty) juist benadrukten hoe belangrijk het was om goed om je heen te kijken, en van iedereen te leren.
Elise schreef:Dat Eddy en de sekte (die er in mijn ogen wel degelijk is, helaas) dit zo ziet, tja daar sta ik niet zo van te kijken.
Maar hoe kom je erbij dat dit bij Voest en Roberts niet voorkomt??? Wat ik wel als (in mijn ogen goede) reden hiervoor weet aan te dragen: met Parelli kan je jaren zoet zijn! (of je dat wilt is een 2e) Level 1 tot en met 10 hè,
maar met Voest, of Roberts?? na 10 join ups of het boek fase 1 wat je qua oefeningen zo door bent dan houdt het ook écht op, er is niets meer, logisch dat je een andere weg kiest!
Ik zie het punt niet zo, iedere methode heeft zo zijn fanatieke aanhang die niet snapt waarom sommigen stoppen, ik zou me er niet druk om maken.
Als ik het zo lees, denk ik niet dat je heel veel ervaring met Voest of Roberts hebt. Na 5 jaar bij Emiel ben ik nog lang niet uitgeleerd, en het houdt voorlopig ook ècht nog niet op. Ik kan je veroordeling snappen als je alleen een boek van iemand leest, maar je zult mij niet horen zeggen dat ik niks meer kan leren van iemand, alleen omdat ik zijn boek al uit heb