Mijn paard vind afspuiten helemáál niet leuk! Ik heb het één keer geprobeerd en dat ging als volgt:
* peerd onder luid protest (heen en weer draaien en zo mishandeld mogelijk kijken) afgespoten.
* peerd in paddock gezet
* peerd keek me als mogelijk nóg mishandelder aan dan tijdens het afspuiten (wat hij, héél lastig toe te geven met de grootte van zijn ego, eigenlijk best lekker vind als hij eenmaal nat is
), en bleef gewoon staan...
Niks rollen, haha! Hij keek me ook echt zo aan van, "wat wil je nou? heb je nu je zin? ik ben nat en sielugh.
"
Ik heb ook een keer geprobeerd om (van een veilige positie / afstand) op mijn schouder te drukken. (want hij schurkt eerst zijn hoofd een paar keer over de grond voor hij omrolt) Maar hij ging gewoon door met rollen
. Nu doe ik gewoon als hij heeft gereden en ik zie dat hij gaat rollen dat ik 'lig' zeg en als hij het dan doet (vlak voor ik het zei) zeg ik heel veel 'goeeedzo!!' en zo gauw hij echt gaat rollen hou ik daarmee op... Maar mijn paard is tot nu toe nogal blond in de VD, dus ik vrees dat het nog wel even duurt voor hij het leert. Oh well...