Zelf in elkaar gefrutst bitlooshoofdstel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:12

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:20

Toydoll; heb je ook een foto van om. Het lijkt me echt een handig hoofdstel/halster en wil deze ook wel eens proberen te maken.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:35

Sorry voor mijn late reactie!!

Ik zal morgen is een foto maken waar ze hem om hebben!!

Dan plaats ik hem ook in het topic.

Tis wel hetzelfde 'idee' als de dually halster van monty hoor, alleen heeft die de neusriem er nog aan.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:29

Toydoll schreef:

Tis wel hetzelfde 'idee' als de dually halster van monty hoor, alleen heeft die de neusriem er nog aan.

Maar die van jou zit aan de bakstukken vast daardoor geeft hij ook nog druk achter de oren een dually halster niet

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:22

pony25 schreef:
Toydoll schreef:

Maar die van jou zit aan de bakstukken vast daardoor geeft hij ook nog druk achter de oren een dually halster niet

De bakstukken en neusriem zijn 'los'van elkaar.
De bakstukken zijn alleen maar van touw omdat die stuk waren, halster was daar gebroken. De lengte van de bakstukken is vast, kan niet bewegen. Dus de druk komt echt alleen maar aan de zijkanten van de neus met sturen, en op de bovenkant van de neus met remmen

*schaam, weer vergeten foto te maken! Echt, volgende keer heb ik een foto waar ze hem om heeft!!!*

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:32

Toydoll schreef:
De bakstukken en neusriem zijn 'los'van elkaar.
De bakstukken zijn alleen maar van touw omdat die stuk waren, halster was daar gebroken. De lengte van de bakstukken is vast, kan niet bewegen. Dus de druk komt echt alleen maar aan de zijkanten van de neus met sturen, en op de bovenkant van de neus met remmen

*schaam, weer vergeten foto te maken! Echt, volgende keer heb ik een foto waar ze hem om heeft!!!*

Ok foto is ook wat onduidelijk

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:39

Ja, en het lijkt alsof de baktstukken wel kunnen 'bewegen' omdat het touw alleen maar door die ringen heen zit, maar dat zit zo strak, zit geen mm speling in Daarom had ik daar ook geen extra knoop gemaakt, zo lukte het ook wel

Afbeelding
Afbeelding

Shyla25

Re: Zelf in elkaar gefrutst bitlooshoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:55

Ik heb gisteren ook met mijn zelfgemaakte hoofdstel gereden ging prima
Ik heb dus een Cook hoofdstel nagemaakt.
Mijn nieuwe Harry´s Horse hoofdstel vondt ik te gewoon maar hij zag er wel mooit uit. Hij was Nylon zwart met beige versieringen erop.
Ik heb dus de neusriem en frontriem gebruikt en de teugels omgebouwd zodat die van achter de oren gekruist onder de keel en door 2 D-ringen die ik vast had genaaid aan de neusriem.
En dan nog een stukje over met al einde grote ronde ringen waar mijn dunne leren dressuurteugels nu aan zitten.
Ik heb nu dus nog over een los kopstuk met bakstukken en kan dus als ik klips aan mij teugel doe (zitten nu aan mijn andere hoofdstel) wisselen van bit naar bitloos. en kan ik dus het kopstuk met bakstukken los eroverheen gebruiken en eraf halen en bitloos verder rijden.
Als er bv een te gevaarlijk verkeersstuk is om bitloos doorheen te gaan

Helaas heb ik geen werkende digi