[AR] Voorkomen afglijden menhoofdstel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:56

Ik ga zelf heel vaak mee met een tram wagen, en er staat 1 paard voor die echt super handig is om z'n hoofdstel af te krijgen, eerst zat alleen aan het koetstuig een riempje tussen keelriem en neusriem (keelriem wel aardig vast zetten) en eigenlijk nooit mee problemen mee gehad! Daarna heb ik voor het gewone tuig zelf van die riempjes gemaakt, van een stukkende teugel. Dus als je een leermachine ergens bij de hand hebt, kan je het eenvoudig zelf maken! En het valt ook helemaal niet zo op dat het er aan zit.

_loona_

Re: Voorkomen afglijden menhoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:55

[b]heeej ik ken je probleem ik heb 2 seizoenen bij internationbaal 4span pony rijder Peter de koning gegroomt en een van de voor ponys kon het ook heel goed..ik rij nu voor me zelf en bij mijn paard heb ik tussen de neus en de keelriem aan de onderkant een riempje zitten van je sporen en dat helpt echt heel goed.
We hebben dat ook een rijdje in het vierspan gedaan en geen problemen meer...je moet het riempje niet te los doen maor gewoon aantrekken totdat het kan ook weer niet te strak..
Ik hoop dat deze tip helpt

groetjes:D

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:39

Wij hebben bij onze welshjes ook hoofdstellen met een riempjes tussen de keel- en neusriem maar eigenlijk werkt dat amper. Met wedstrijden hebben we een halster onder het hoofdstel die we met een veter aan elkaar vastmaken. Maar ondanks dat de halsters strak zitten kun je ze geen moment uit het oog verliezen. Een keer jeuken en alles ligt van hun hoofd. Een pluk manen aan het hoofdstel is dus eigenlijk de enige manier. Maar blijf opletten want een onbestuurbaar paard is levensgevaarlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:54

_loona_ schreef:
[b]heeej ik ken je probleem ik heb 2 seizoenen bij internationbaal 4span pony rijder Peter de koning gegroomt en een van de voor ponys kon het ook heel goed..ik rij nu voor me zelf en bij mijn paard heb ik tussen de neus en de keelriem aan de onderkant een riempje zitten van je sporen en dat helpt echt heel goed.
We hebben dat ook een rijdje in het vierspan gedaan en geen problemen meer...je moet het riempje niet te los doen maor gewoon aantrekken totdat het kan ook weer niet te strak..
Ik hoop dat deze tip helpt

groetjes:D

Misschien even een tip.

Probeer een beetje op je taalfouten te letten, dat leest fijner voor de overige gebruikers van Bokt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:22

Vlechtje aan het begin van de manenkam maken en daarin een touwtje meevlechten. Kwestie van door het kopstuk halen en een knoopje erin leggen. Weet je 100% zeker dat je hoofdstel blijft zitten. Ik had het nog nooit eerder gezien, maar toen ik mee was als groom op de wedstrijd bij Veghel, heeft Bert mij dit uitgelegd...Er zijn altijd paarden die het dan nog voor elkaar krijgen, maar zo kan het tijdens een wedstrijd of wat dan ook iig niet "gewoon" afglijden..

Succes!

Mrietjesueel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:09

Moonie schudde in de binnenbak zijn hoofdstel af toen ik hem aan de lange lijnen had... Sindsdien bind ik de boel vast met een touwtje aan zijn manen.

En ik weet zeker dat het aan mij ligt, maar hoe kan een touwtje tussen keel- en neusriem afglijden voorkomen?