van draver naar gewoon rijpaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_

Re: van draver naar gewoon rijpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:50

ik heb daar niet echt last van met mijn draver, hij kan ook heel goed stappen..

net als bij jumbo horse is zijn draf wel veel beter ontwikkeld dan zijn galop, daar kan hij alleen maar heel hard gaan maar daar gaan we aan werken duss komt wel goed Lachen

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:24

Ik werk op een draf stal en daar zijn bijna alle dravers onder het zadel. maar je kan er zo mee weg rijden, niks aan de hand. Naar het bos is ook geen probleem. het zijn 3 hengsten een merrie en een ruin maar allemaal even rustig. en ze lopen allemaal nog koersen Haha! Ik werk op een draf stal en daar zijn bijna alle dravers onder het zadel. maar je kan er zo mee weg rijden, niks aan de hand. Naar het bos is ook geen probleem. het zijn 3 hengsten een merrie en een ruin maar allemaal even rustig. en ze lopen allemaal nog koersenIk werk op een draf stal en daar zijn bijna alle dravers onder het zadel. maar je kan er zo mee weg rijden, niks aan de hand. Naar het bos is ook geen probleem. het zijn 3 hengsten een merrie en een ruin maar allemaal even rustig. en ze lopen allemaal nog koersen

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:24

oeps ik zie dubbel

Sap_Fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:52

Heyz..
ik zeg gewoon dat je heel veel geduld moet hebben! Pling
Af en toe word je er behoorlijk ziek van, maar dravers zijn de meest kniftige beesten die ik ken, met het kleinste geringste kunnen ze al helemaal van slag zijn.

zelf heb ik nu al 6 jaar een kruising tussen een arabisch en engels volbloed met machtig veel pit, maar na vele uren rijden(les), rijden en nog is rijden loopt het beessie wel ze Z2 proefjes (de wissels nog niet bevestigd).
1 ding: ze kunnen het wél!!

Succes in ieder geval

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:12

Zolang je ze maar niet dwingt en met zachte hand de keuze laat, komt het wel goed.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:54

AstraGirlie schreef:
Zolang je ze maar niet dwingt en met zachte hand de keuze laat, komt het wel goed.

Weinig druk en veel geduld zijn sleutelwoorden.

De foto's bij de link uit mijn onderschrift geven wel aan dat het best kan. Cool

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:21

Mooie fotos! In mijn profiel staan er ook een paar van mijn dressuurdraver Lachen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:28

ik heb gister nog op een draver gezeten loopt ook koersen.
maar ze zou zo doorkunnen gaan voor dressuur paard.

ik kon haar op men zit rijden, ze liep uit der zelf aan de teugel zonder iets met men handen te doen. echt geweldig.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:05

mijn draver wou ook eerst alleen amar draven en was heel gespannen onder het zadel. maar met veel geduld en veel vertrouwen heb ik hem nu na 8 maand ontspannen en rustig aan het rijden. hij heeft nog tot vorig jaar augustus op de baan gelopen maar heeft nu geen enkele drang meer om hard te gaan lopen.. galop gaat ook super.. en soms mag hij van mij nog ff het zandpad pakken en hard draven maar daarna is hij altijd meteen weer rustig.. je moet gewoon superveel geduld hebben en hem veel vertrouwen geven..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:16

Af en toe hard gaan is ook wel goed voor een draver daar genieten ze van..
denk ook niet dat het uitmaakt als ze nog een keer op de baan lopen misschien wel goed voor ze Ja

marieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:02

Ik heb 12 jaar geleden ook een draver gehad als rijpaard. Ze kwam recht van de drafbaan af toen wij haar kregen en was een zeer pittige dame! Vooral in het begin heeft het veel kruim gekost om haar te berijden, ze was totaal niet aan de hulpen, had moeite met stelling en vooral de overgang naar galop verliep de eerste maanden erg moeizaam. Na een aantal maanden intensief en geduldig getrained te hebben is ze een geweldig rijpaard geworden. Na een jaar bleek ze het springen geweldig leuk te vinden en ook verschrikkelijk goed te kunnen. Ondertussen loopt ze alweer 10 jaar internationaal Z-springen met zeer goede resultaten!