Angst aanvallen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:50

Oke dank je!
Had jij er trouwens nog wat aan? Groetjes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:15

hoe bedoel je precies? dt eva karakter van moon heeft overgenomen?

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 13:08

Nee of je er nog iets nuttigs voor jou en moon tussen vond staan.

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:39

@Jasien; veel woorden gebruik je en daardoor maak je het erg complex. Ik denk zelf dat de pony een sterk rechtvaardigheidsgevoel heeft en hierin is beschadigd (in de fase dat een evenwichtig karakter gevormd moet gaan worden, dit zijn de eerste levens jaren).

@lailapri; probeer voor elkaar te krijgen dat je pony het werken met iets leuks gaat associëren door veel te belonen kun je dat voor elkaar krijgen, net als matin gaus zegd, de kunst is niet straffen, maar belonen
Verder veel geduld hebben, deze dingen gaan in kleine stapjes.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:50

Talietjuh schreef:
hoe bedoel je precies? dt eva karakter van moon heeft overgenomen?

Hoeft niet perse het character te zijn, maar veulens krijgen heel veel mee van het gedrag van moeders.

Advies: als het paard zich in een kudde niet laat vangen, voorlopig niet meer in de kudde zetten, en al helemaal niet op een groot weiland. Als je met het begin van de friendly game goede resultaten boekt zou ik daar mee door kunnen gaan. Verder denk ik zomaar dat het in de wei zetten van het paard oude herinneringen en gedragspatronen weer naar boven haalt. Op een of andere manier moet je die zien te doorbreken.

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:00

Kan het niet zijn dat ze in paniek raakt doordat ze in de kudde staat? Misschien krijgt ze tegen de tijd dat ze hengstig wordt geen rust van 1 of meer van de andere paarden of wordt ze opgejaagd o.i.d. Ik zou haar inderdaad eens uit de kudde laten (althans uit die kudde) en kijken of ze dan kalmeert.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 10:36

ze staat in verschillende groepjes, heeft ook een tijde bij mijn oude merrie gestaan, die doet niets behalve bazen over eten, maar verder heel eerlijke merrie, maar ookd aar had ze het.

Ik heb haar 1x laten dekken en nu wilt ze niet meer, grote kans dat ze drachtig is, maar de afgelopen dagen was ze wel weer wat moeilijker met pakken, heb ja haar halster vast, en wil je het touw eraann klippen raakt ze ineens in een soort paniek en rent ze weg. Nu de vraag is dit echt of zijn we gewoon eigenwijs. We willen niet weg van het land en de groep....
Ik weet niet of ik het al had verteld maar naast dat ze bang is is ze ook flink brutaal en erg eigenwijs en ook erg volhoudend...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:17

Ik denk dat dit een aangeleerd gedragspatroon is. Of ze moet in het verleden door haar brutaliteit en volhoudende gedrag aardig op haar donder hebben gehad, maar dat valt doorgaans nog recht te breien.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 18:46

Ze vecht bijvoorbeeld ook elke keer opnieuw tegen een staartriem, of de broek van het tuig. Ook nu ze het al een keer of 5 om heeft gehad en het iedere keer opgaf en je dan alles kon doen, ik denk dus echt dat er iets is en wil proffecionele hulp met haar in wat voor vorm dan ook (les of iemand die blokkades ofzo oplost)