[AR] Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:13

naar buiten ga ik nooit alleen.In de bak wel.Maar dan loopt er meestal toch wel iemand in de buurt.En met inspannen heb ik ook hulp nodig.

_Nicky

Re: Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:14

Ik probeer altijd iemand mee te nemen, maar soms lukt dat niet. Bovendien blijf ik altijd dicht bij stal, en er zijn altijd wel mensen in de buurt die kunnen helpen.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:31

Ik rij standaard alleen met mijn aanspanning... Door polder/dorp en buitenwijken...

Bij gebrek aan groom zegmaar.

@ Collinnnnnn, staat Collin nu ook voor de kar?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:40

Ik ga ook nooit alleen met de kar.
Ben zelf nog niet zo ervaren en durf het zowieso niet te riskeren ook al was ik wel ervaren

Onder het zadel ga ik bijna altijd alleen, heerlijk
M'n paard is zo makkelijk buiten, daar kun je bij wijze van spreken mee over de snelweg rijden, met los teugeltje Hij ziet wel alles, oortjes erop en zich groot maken maar meer doet ie niet, 200% verkeersmak

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 16:06

snowdon schreef:
Ik rij standaard alleen met mijn aanspanning... Door polder/dorp en buitenwijken...

Bij gebrek aan groom zegmaar.

@ Collinnnnnn, staat Collin nu ook voor de kar?

Nee Leon, Collin niet, maar mijn shet hengstje Bas, zie profiel!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:35

Ik ga wel eens alleen, maar ik neem liever iemand mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:04

Ik ga bijna altijd alleen met mijn enkelspan........ Natuurlijk zorg je dat je belangrijke dingen als mobieltje, halstertouw, ruiterzakmes, deken voor noodgevallen etc. meehebt Onze otje is in principe echt super braaf voor 't karretje, je kunt haar echt vertrouwen maar natuurlijk moet je er altijd rekening mee houden dat er wél wat kan gebeuren...

Ik heb alleen niet altijd de beschikking over iemand die tijd heeft om (soms wel 4 uur lang) mee op buitenrit te gaan; soms gaat er eens een vriendin mee, soms gaan we eens picknicken maar over het algemeen rijd ik toch alleen. Het is juist voor mij zo, als ik eventjes wil ontspannen, weg van alle drukte of als ik het emotioneel zwaar heb, dan pak ik otje en 't wagentje mee en dan ga ik lekker een aantal uur ontspannen door de bossen en het kanaal rijden dan kom je echt helemaal tot rust, zo in je eentje met je paardje

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:00

Tuurlijk.
Vroeger zelfs altijd. Heel zelden ging er eens iemand met me mee. Tja, stond alleen, thuis, en geen mensen die tijd en zin hadden om mee te rijden.
Alleen de allereerste keer dat mn pony voor de wagen ging was er iemand bij om ff te helpen, en de eerste keer dat we de weg op gingen was diezelfde persoon erbij. *gelukkig niet nodig gehad *
Waar ik nu sta wil mn stalgenootje vaak wel mee. Of op haar eigen paard, of in het karretje. Wel gezellig, maar ik ga ook net zo lief lekker alleen. Omgaan met mn pony is voor mij een manier om even weer terug tot mezelf te komen, en wanneer ik alleen op pad ga, werkt dat het beste.
Groetjes, Lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:09

ik zou het nog niet durven alleen. mijn pony staat net een week voor de kar en ik ben zelf nog beginner.

degene die mijn pony heeft beleerd gaat nu nog mee en ik ben een keertje samen met mijn zusje geweest dat ging goed.

cindy moet nog aan zoveel dingen wennen zoals trekkers en vrachtwagens dat ik nog niet alleen durf. eigenlijk is mijn vader mijn groom maar die ligt nu in het ziekenhuis dus is een tijdje uit de running.

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:17

Ik zou ook niet alleen gaan met mijn pony, mijn vader heeft ook z'n menbewijs dus als Wouter zover is dat hij voor de wagen de weg op kan gaan we lekker met z'n 2-en. Een vriendin van mij gaat wel heel vaak alleen, maar die heeft een pony van 20+ en die heeft ze al heel lang, die zijn wel aan elkaar gewaagd. Ik zou het misschien ook wel doen met een ouder beest, als ik ergens bij een bos zou wonen, lijkt me wel heerlijk!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:11

Nooit alleen.
Vind het ook vreselijk onhandig, als je bijvoorbeeld over moet steken en je kan niet zien of er iets aankomt, is hulp erg handig! Daarbij is Amo nogal koppig en kan soms ineens besluiten niet meer te willen lopen, en dan is het ook handig als iemand even met hem meeloopt, dan wil hij weer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:15

wij gaan nooit alleen met de koets naar buiten het verkeer in. Wij wonen in de Randstad. Veel te gevaarlijk om alleen te zijn. Zonder groom niet het verkeer in.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:32

Een klein rondje over de kleine landweggetjes doe ik hier nog wel alleen, verder neem ik wel altijd iemand mee. Maar dit is lang niet altijd iemand die er ook echt verstand van heeft. Een vriendin bijvoorbeeld heb ik al vaker meegenomen, ze weet wel wat ze moet doen als er iets mis gaat en ze kan naast me pony lopen als het moet etc.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:14

het is gewoon onverantwoord dat u alleen gaat zelfs met het braafste paardje kan het even verkeerd gaan en dan met alle gevolgen vandien.

In enkelspan zou het eventueel kunnen maar ik doe het zelf nooit. We hebben zelf één keer moeten afstappen omdat we in de sloot zijn belandt. Verder nog nooit moeten afstappen, hangt ervan af hoe snel iemand het nodig vindt om af te stappen, ik heb het dan wel het afstappen van de koets door de groom.

In dubbelspan is het andere taal, daar hebben we al vele malen moeten afstappen er is altijd wel iets die losschiet van paniekhaak tot hoofdstel of sluitingen alsook benen over de strengen, tjah als je dan alleen bent met een dubbelspan hoe ga je dit dan oplossen. Kzou het niet willen meemaken. Dus NEEN, NOOIT ALLEEN. Veiliger voor u, de paarden en de andere weggebruikers.

Geen groom is niet rijden.

pablopicasso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:43

Ben het met veel mensen eens ik ga ook nooit alleen weg. Ik moet altijd iemand bij me hebben voor als er wat gebeurt ik kan niet snel van de wagen af omdat ik een verleden heb met mijn heup dus kan ik dat niet zelf. Heb nu een nieuwe en die wil ik graag zo houden. Dus nooit alleen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:01

Ik heb nog nooit alleen gereden omdat er meestal wel iemand zin heeft om mee te gaan.
Maar in het park voor de stal durf ik het wel alleen aan met Evita (mijn pony is heel ervaren voor de wagen, redelijk bomproof en ik ken haar al bijna 9 jaar, dus ken haar door en door.)
Bovendien hoef ik dan maar 1 weggetje over te steken en zijn er bijna altijd wel mensen met een hond aan het wandelen.

Echt in het verkeer of langs de slootkant rijden zou ik niet alleen doen.

Mijn vriend gaat ook wel eens mee, hij weet niet zo veel van paarden, dus dan vraag ik me ook af.. heb je er nou echt iets aan als het fout gaat? Als je paard aan de kletter gaat hou je die ook met 2 mensen niet tegen.

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:07

Ik neem graag iemand mee maar dat gaat alleen niet altijd, als er niemand mee kan ga ik een klein rondje dus niet zo lang en let ik ook meestal extra op..
Toch ga ik liever niet in me eentje omdat hij er al een keer als een gek vandoor is gegaan

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:09

Ik ga heel vaak alleen.

Ik vind het soms heerlijk.. Kei hard in me eentje door de bossen te galoperen. Lekker sochtens vroeg, kom ik ook altijd hertjes tegen als we stilletjes doen.

Mrietjesueel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:13

Zelden. Maar het valt voor mij ook niet mee om gegadigden te vinden, zeker niet als t slecht weer is. Ben nog op zoek naar een vaste groom...

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:55

Aangespannen gaan we nooit alleen. Je weet nooit wat er gebeurd en als je dan iemand mee hebt die de kar af kan, is dat altijd handiger en veiliger.

Verder hebben we hier op de veluwe veel hekken in het bos. Om het bos in/uit te gaan, en verder onderweg nog wat hekken omdat je een koeien/paarden gebied in/uit gaat.
En omdat wij met de paarden niet over de wildroosters gaan, moet je dus wel met een 2e persoon zijn om de hekken te openen en sluiten.

En rijden op de openbare weg is niks aan, zeker niet als je met 5 minuten stappen in een mooi groot natuurgebied rijd.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:00

Met Bam ga ik geregeld even alleen naar achteren de polder in om even heen en weer te crossen. Telefoon heb ik altijd bij me! Ik ga niet ver weg van stal, hoogstends 20 minuten stappen richting polder en dan draai ik om en ben ik in 5 minuten thuis (ik kom dan een hele hoge brug over en dat durf ik niet in mijn eentje aan, omdat Bam nogal jolig is en ik gewoon bang ben dat hij naar beneden dendert )

Ga ik verder, dan gaat mijn stalgenoot + haar paard mee (wel over die brug, haar paard gaat dan voor). Gewoon voor de gezelligheid en toch een stukje veiligheid als je verderaf van de stal bent.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:02

Met de kar alleen crossen

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:03

Volgens mij vergeten sommige mensen even goed te lezen voordat ze wat plaatsen...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:06

Dit is AR, dat betekent met een karretje erachter geknoopt!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:07

7 van de 10 keer ga ik alleen een buitenrit maken. Maar gebeurt ook regelmatig dat ik een vriendin bel om even samen een rondje te maken