Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Himyar schreef:Ik heb van 1978 tot 1995 in Oostzaan gewoond en ik denk dat iedere Oostzaner er toch wel een klein beetje trots op was dat Speedy Volita van een Oostzaner was.
Himyar schreef:Dat moet hem zijn ja.
In die tijd was ik nog zo jong en naief en de eigenaar van die paarden had zelf de schurft aan op de sulky zitten, ik reed iedere dag zo'n drie dravers voor de sulky. Voor mijn gevoel deden we met zijn allen maar wat en ik vond het erg leuk allemaal, maar ik verdiepte me verder nergens in. Niet in trainingsmethoden, niet in bloedlijnen, niets. En de eigenaar was ook niet zo bezig met trainingsmethodes volgens mij.
In ieder geval heb ik ook geen idee wat bijvoorbeeld de winsom is van Udo. Het enige wat ik me kan herinneren dat het niet lang was nadat Speedy Volita het heel goed deed op de baan, dat er in die tijd een dekhengst was die Formal Notice heette en dat we een keer met een fokmerrie helemaal naar België zijn geweest. Langzaam komen steeds meer herinneringen terug. De eigenaar is toen hij zijn drafbaan dreigte kwijt te raken, over gegaan op N.R.P.S. pony's en heeft zo ongeveer al zijn dravers "de deur uit gedaan". Kan me gewoon niet veel meer herinneren van hoe dat toen is gegaan en waar ze naartoe zijn gegaan etc.
greetje schreef:Speedy Volita had ook nog een zoon nl. Totem Volita. Horse L was geloof ik van "golden kloasie" Klaas Oosterhof de juwelier uit Groningen.
kjcm schreef:een Htje die koerste toch niet meer in '82 denk, of wel? dat ik bij aad kwam had hij wez warber staan, vareljo b, sita sigero, yolita a, zarah alki (toen meest verdienende kortebaner allertijden) august (onwijs snel maar zo krom als een hoepel en levensgevaarlijk) de Ctjes werden net zo'n beetje beleerd voor de kar volgens mij. wat zou dat geweest zijn? 85/86?
greetje schreef:Hymiar wat voor bloed zit er achter die Arie? Gallant Prince ofzo. Overigens mooi type.
escadron schreef:Wez Warber die heeft toch ook bij Ge Den Dubbelden gestaan?
Himyar schreef:kjcm schreef:een Htje die koerste toch niet meer in '82 denk, of wel? dat ik bij aad kwam had hij wez warber staan, vareljo b, sita sigero, yolita a, zarah alki (toen meest verdienende kortebaner allertijden) august (onwijs snel maar zo krom als een hoepel en levensgevaarlijk) de Ctjes werden net zo'n beetje beleerd voor de kar volgens mij. wat zou dat geweest zijn? 85/86?
Nee, een Htje koerste niet meer in 1982, in ieder geval Horse L niet, het is terug te rekenen hoe oud ze toen was. In ieder geval niet zo jong meer, 18 ofzo
?
kjcm schreef:dat ik bij aad terecht kwam waren de Ytjes al eigenlijk aan de oude kant, 9 jr of zoiets weet je wel. dus een Htje zal dan nu, volgens mij zijn ze alweer bezig aan de volgende ronde alfabet na mijn tijd bij aad, boven de 20 of 25 jaar zijn, geen 18 iig.
greetje schreef:Hymiar wat voor bloed zit er achter die Arie? Gallant Prince ofzo. Overigens mooi type.