Paard stopt alles in zijn mond...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:51

wouw.. dit is zoveel voorkomend bij m'n vzpaard.. en dus ook een groot probleem!
als ik hem aan z'n halster vast heb(poetsen) wilt hij in alle borstels bijten. Ook wil hij steeds in mij bijten, dat straf ik ook erg af!
Het is niet uit boosheid maar gwoon speels o.i.d.???

Tijdens grondwerk in de bak pakt hij constand het touw of de haak vast.. dat is erg vervelend, omdat hij dan met dat ding zit te schudden in zijn mond en minder aandacht voor mij heeft..
oplossing voor dit laatste?

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:13

ik heb op een ander forum gelezen dat ze een paard wat steeds allles in zijn mond nam een tong/tandvlees/lip massage gaven steeds als het paard dat wilde doen... dat schijnt te helpen?

ikke

Re: Paard stopt alles in zijn mond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:23

Hhhmm, tja, Morris moet ook overal aanzitten. Erg oraal ingesteld, zeg maar. Deels komt dit door het wisselen, dan is het veel erger en deels is het onderzoekdrang. Voordeel: bit was geen enkel probleem, vanaf het eerste moment liep hij er lekker op te knabbelen, koppie over de grond, hoe voorwaarts-neerwaarts wil je 'm hebben?

Pakt Arabesk het alleen vast, of gaat hij er ook uitgebreid op staan kauwen? (Dat doet Morris dus niet)
Bedenk dat als je het hem onmogelijk maakt ergens aan te knagen, door bv overal zooi op te smeren, je het risico loopt dat ie gaat luchtzuigen.
Ander punt: wat doet ie als je hem een plak stro voorlegd? Wil hij dat dan opeten, of gaat hij er alleen maar een zootje mee maken?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:52

tandvlees en lippen masseren en tong pakken helpt inderdaad ook wel, vindt mijn paard heerlijk!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:15

Paard wil gewoon een bit in z'n mond.

Hondenflos wil inderdaad nog wel 'ns helpen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:59

Mijn paard (10 jaar) doet dit al zijn hele leven. Castratie en ouder worden hebben niets veranderd aan zijn behoefte om alles vast te pakken. Ik heb het hem gewoon afgeleerd en op het woordje (of mijn boze stem0 spuugt hij het voorwerp altijd weer uit. Ik zie het puur als gedrag. Tandarts komt regelmatig, dat an het niet zijn.

Citaat:
ergens op een dvd van level 1 (Parelli) wordt gezegd dat paarden die alles in hun mond willen stoppen druk in hun hoofd zijn.

Dit herken ik wel. Mijn paard is er een van het type 'hallo! zie je mij? ik ben net een jonge hond en kan me heel slecht concenteren'

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 02:31

ik heb er eentje van 21, die nog steeds niet uit zijn orale fase is. de 4jarige ruin van mijn vriendin doet het ook. vandaag heeft hij me aan mijn capuchon opgetild. erg grappig. NOT. heeft op zijn flikker gehad.mijjn merries bijten nooit ergens in. volgens mij is het echt iets van hengsten of ruinen.

over het algemeen negeer ik het. als ze in het halster bijten als ik het aan wil doen knijp ik ze in hun lip totdat ze loslaten. als ze tijdens het borstelen aan me willen knabbelen duw ik ze zachtjes weg.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:35

Hebben jullie oraal aangelegde paarden ook het bijverschijnsel dat ze je het liefst helemaal aflebberen? Dat doet mijn 3-jarige ruin nl. Niet alleen bij mensen, maar ook bij de merries waar hij mee buiten staat.

Hij stopt dus ook alles in zijn waffel. Touwen, halsters, gespjes. Ook ik heb hem geleerd los te laten op commando "los". Dit werkt iig beter als straffen, maar wat je tegen het eigenlijke gedrag kunt doen weet ik niet. Ik heb een tijdlang geprobeerd het helemaal te verbieden, maar daarvan werd hij sjaggerijnig en bang. Kennelijk "moet" hij gewoon wat in zijn mond hebben.