Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorientjuh schreef:Maar ik vind dus dat als je een eigen paard hebt, en zelfs als je ''alleen maar'' op de manege rijdt, dat je je dan zo goed mogelijk in het paard meot verdiepen, voor het welzijn van het paard. Mensen die zich niet willen verdiepen in het paard en hun kennis, op welke manier dan ook, niet willen vergroten, zijn het niet waard om op een paard te rijden of om te verzorgen. Als ik bijvoorbeeld af en toe vragen tegenkom op bokt als: 'de pensionstal eigenaresse vertelde mij dat ruwvoer het belangrijkste voer is voor een paard, is dit zo?'
sjietaah schreef:Ja maar ik vind zowiezo onnodig trekken en slaan afgrijselijk en not done..
Maar dat wil niet zeggen dat ik dan een Natural ben toch?
licorne schreef:It's not what you do, it's the way that you do it....
Alles wordt altijd maar in hokjes geplaatst, bitten niet en halsters wel natural, en weet ik veel.
Zo werkt het wat mij betreft niet.
"Natural" is wat mij betreft het tussen de oren van je paard kunnen kruipen.
silvy schreef:tja ik ben dan geen nh er, maar gewoon traditioneel dressuur maar ik trek nooit!!!!! in de mond van mijn paardje en ik sla haar ook niet.
Lenneke_ schreef:Maar van foute leer je en dat heb ik zeker gedaan en doe ik nog steeds