manie schreef:
Ook vind ik het op 'wilde'wedstrijden vaak ruiger toe gaan, paarden die slecht in de hand staan
(niet in de laatste plaats omdat de menner een hekel aan dressuur heeft), veel getrek,gepluk en geschreew. Alleen rust voor het hindernistraject in het gunstigste geval zonder veterinaire controle van hartslag en temperatuur. Begrijp me niet verkeerd dit hangt natuurlijk enorm van de rijder af en echt niet iedereen rijdt zo, maar het gebeurt wel....
Kan me hierin wel vinden idd.
Het hangt enorm van de menner zelf af.
Daarbij zijn wij harde rijders (ook met geschreeuw om de paarden wat aan te moedigen) maar wel waar het kan!
Verder worden alle 4 onze haflingers onder de man gereden,gaan we Zondag's lekker ontspannen het bos in (bij geen wedstrijd!) en rijden wij ook erg graag de dressur-wedstrijden mee.
Aangezien ik dus totaal met je eens ben,dat je je paarden kan laten gaan,maar dat ze ook goed IN de hand moeten staan!!
Ga met Haffielover (ben jij het Amanda???) mee,dat er op de wedstrijden van de Competitie 3 rechters per hindernis staan,die paarden en rijgedrag in de gaten houden!
Verder worden er op een paar wedstrijden wel getemd en hartslag gemeten.
Maar zoals zij ook aangeeft,het is er op een paar en idd. (nog) niet op allemaal!