[AR] Zo'n klein veulentje voor de kar, ZIELIG hoor!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:04

Ik hoor het zelfs op wedstrijd. Groet ik voor de vaardigheid hoor ik de jury en de speaker, ahhh wat schattig

Vickelientje

Re: [AR] "Zo'n klein veulentje voor de kar, ZIELIG hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:11

Maar het ís ook gewoon schattig vind ik wel
Ik vind het vervelend als mensen je niet serieus nemen met een shet...zo van 'die kan dat toch niet'. Maarja...dan komen ze er vanzelf wel achter

En idd, mensen die niks weten van paarden, snappen het gewoon ook niet. Tis alleen wel irritant om iedere x uit te leggen...
Trouwens...tegenwoordig is alles wat je met dieren doet al snel zielig..

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:31

@ laura 2span: Ja klopt, bezoek regelmatig marathon's, ben gister naar de menavond van Bathmen te paard geweest, was er ook een 4span shetlanders, echt geweldig! de speaker met zijn commentaar; 'oei oei die kleintjes lopen mooi maar zijn ze ook snél genoeg?' nou vaak lopen juist 'die kleintjes' met hun wendbaarheid alle grote pony's eruit

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:36

ha ik ben bij paard en koets geweest afgelopen jaar en AART VAN DE KAMP met 4SPAN reed IJSBRAND CHARDON er met zijn vierspan uit! da bedoel ik maar

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:11

Aart van de Kamp heeft geen shetten meer Alles is gekruisd.
Hij had nog 1 echte shet op stal staan maar of hij of junior daar mee rijdt weet ik niet.

Maar shetten zijn wel wendbaar dat is waar. Je pakt dus echt je voordeel in de hindernissen. Heb je echter alleen maar lange lijnen om te rijden verlies je het wel van de grotere.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:27

ja hij reed toen met welshen en Ijsbrand met een haflinger 4 span in training van iemand op stal, maar dan nog die zijn kleiner als haflingers

Marrke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:12

Ach je kunt het de mensen niet kwalijk nemen. Niet iedereen heeft verstand van paarden!
Gewoon rustig uitleggen, dan snappen ze het vanzelf wel. En ach als ze het niet willen snappen, wat dan nog, laat ze lekker!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 23:02

@ laura2span: beiden Aart v/d kamp junior en senior reden gister mee, en meen dat junior met een 4span shetten in de ring verscheen, alhoewel die wel onder 'de grote maat' vallen, errug mooie pony's trouwens, allemaal zwart bont en de achterste twee waren echt prototype shetlander, lekker dik en koddig, de voorste twee waren iets ranker van vorm, en ook iets sierlijker, die beestjes konden nog best wel mooi uitstrekken ook geweldig gezicht!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:28

Vorig jaar logeerde hij een keer bij ons omdat er naast ons wedstrijd was. Toen stonden mijn groote maat shetten (1.04) naast die van hem... echt dik 10-15 cm verschil. Zo enorm die beestjes Ik vind het wel een gaaf span inderdaad.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:31

Jep die zwart bonte zijn mooi ja , bij mij is net een vosbont merrieveulen geboren!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:11

gefeliciteerd Cyntje! ja, die bonte shetlanders hebben inderdaad wel wat...... eerder werden die dan niet in het stamboek opgenomen, toch?

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:52

doe jij dat !!! oh...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:56

Ach ja...Uitleggen, en als ze niet willen luisteren, laat ze dan lekker.
Jij weet dat je pony het kan, en dat het niet zielig is!
En over die drachtig heid; dat is toch niet erg?
Ik vind sommige fokmerries zielig. als ze huun veulen net hebben, worde ze gelijk weer gedekt. Dat vind ik bruut!
Dit vind ik kunnen hoor Leuk voor jouw en die pony!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:58

Hoevaak shetlanders door leken voor veulens aangezien worden is niet te tellen denk ik .
Ook ik ben inmiddels gewend aan de opmerking 'Wat zielig voor dat kleine beestje dat ie zo hard moet werken'.
Denk idd niet dat je er veel aan kunt doen, gewoon keer op keer rustig uitleggen en als ze je niet willen geloven weet jij toch wel beter.
Gewoon lekker doorgaan met waar je mee bezig bent .
En over dat drachtig zijn, ook rustig proberen uit te leggen en anders, het is jouw paard en jij mag ermee doen wat je wilt of dat hun nou aanstaat of niet.

girlie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:04

Ik ben zelf ook vaak tegen dit soort reacties aangelopen. Vroeger, reed ik op een shetlander, dan kreeg ik altijd commentaar dat ik te groot was, enz. en wanneer ik ernaast liep, zeiden ze: waarom ga je er niet opzitten. Commentaar krijg je altijd wel en sommige mensen hebben er gewoon geen verstand van, die begrijpen het niet. Gewoon rustig blijven en erom lachen!!!
groetjes

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:05

haha oh ja, precies; erop zitten dan ben je te groot, en wanneer ik werk aan de lange lijnen doe is het van 'ah leuk je paardje uitlate ' (njah, zo zie ik dat zelf ook wel een beetje hoor paard uit late) of inderdaad anders 'waarom ga je er niet op zitten?' maar ja, je raakt er wel aan gewend:) zo te zien ben ik dus nie de enige met dit soort ervaringen

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:40

@Farouche, ik denk dat Arans ´t meer op de titel bedoeld en niet op de geboorte van mijn veulen...

littlemouse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:04

Commentaar krijgen gebeurt altijd wel geloof ik.

Ik rij met mijn tweespan in het bos en dan krijg je van die opmerkingen; "wat zielig" , "dat soort pony's horen in de wei te staan", "je moet niet zoveel rijden, zijn pootjes slijten af", "zijn ze gekrompen in de was?". En zo kan ik nog wel ff door gaan.

Om opmerkingen van kinderen moet ik nog wel eens lachen, hoe vaak er nou al niet "my little pony" naar mijn tweespan geroepen is

En daarnaast krijg je ook wel heel vaak positieve reacties van mensen. Maar dat zijn meestal mensen die toch wel iets van paarden af weten.

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:14

Ik krijg nooit reacties. En soms is Beau voor de kar staat alleen maar mensen die zwaaien en naar ons lachen.

Lijkt me trouwens wel heel erg irritant.
En merries kunnen best ieder jaar een veulen krijgen

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:29

ik rijd dan wel niet met een karretje,, maar ik wandel soms wel met 2 minishets en altijd is er wel iemand die zegt tegen ze kindje: Kijk eens wat een grote hond! en dan loop ik voorbij en dan zeggen ze weer oneej het is een hele kleine lieve pony! aah... :s daar wordt ik ook niet goed van hoor... (naja het gebeurt niet altijd maar het is al wel 3x gebeurd)

Vickelientje

Re: Zo'n klein veulentje voor de kar, ZIELIG hoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:06

Mijn shet staat nog niet zo lang voor de wagen en moet dus nog veel leren. Laatst reed ik over de weg en kom ik wandelaars tegen, die gewoon in de weg bleven lopen. Ik al expres rechts aanhouden (ik denk jullie gaan de berm maar in ) want er kwam ook een auto aan, dus dat ging niet passen.
Lotje denkt 'hey, mensen...hebben jullie snoepjes?' en die gaat dus stilstaan.
Gaan die mensen d'r aaien! Fijn beloond op een slecht moment
Ik heb boos gezegd 'niet aaien...asjeblieft' haha...wist niet hoe ik het zo snel netjes eruit moest kramen
Die mensen helemaal verontwaardigd 'sorry hoor'

Nou snap ik best dat mensen het niet snappen...maar ik wordt er wel boos om..nu iig wel Volgens mij hadden ze dat niet gedaan als ik met een grote tuiger had gelopen...

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:20

hahaha, 'gekrompen in de was' die heb ik nog niet voorbij horen komen, zal vast nog wel een keer gebeuren en ja inderdaad ook als je aan het wandelen bent of werk aan de lange lijnen ofzo; 'goh waarom ga je er niet opzitten?', ben je met je bijrijdstertje (klein meiske) aan het rijden of met 't koetsje, is 't weer dat dat weer te zwaar werk is voor zo'n shet ach ja, ik wordt daar niet zo snel boos om, meestal is het ook wel uit ontwetendheid, maar soms wordt je ook echt gewoon asociaal uitgemaakt voor weet ik het wat, dierenbeul enz. en dan kan ik 't niet nalaten mezelf en de pony eens even flink te verdedigen of mensen die vragen: 'goh, vindt ze dat wel leuk?'' mijn reactie: 'geen idee, je kan 't haar zelf wel vragen, misschien geeft ze antwoord?'

nee maar als zo'n pony 't echt niet leuk vindt, dan is dat ook écht wel te zien en te merken Ot loopt altijd lekker met oortjes naar voren en zet er altijd flink tempo in, die moet je soms echt wel even terugpakken

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:21

Ik had het afgelopen weekend weer hoor..
Ik was op wedstrijd en dan overnachten we daar met de caravan en de pony's. Echt om gek van te worden.. iedereen met kinderen wil perse je pony's aaien en ah en oh wat zijn ze lief bla bla bla
Na de marathon heb ik iedereen maar vriendelijk verzocht ze met rust te laten omdat ze dus net een marathon gelopen hadden.

littlemouse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:01

Belle en ford vinden het juist heel leuk om te werken..9 van de 10 keer moet ik ze eerder inhouden dan aansporen.
Vaak heb ik zelfs het idee dat, wanneer ze een stukje er echt hard voor hebben moeten werken (door mul zand trekken), dat ze juist heel trots op zichzelf zijn. Dan gaan ze met zijn tweeën briezen en lopen daarna nog actiever door.

Maar kinderen willen ze ook altijd aaien enzo, zo'n kleintje is natuurlijk een stuk aaibaarder dan een enorm paard.
Helaas (of misschien ook niet) heeft ford het niet zo heel erg op kinderen, dus ik kan oprecht zeggen dat ie wel eens bijt, dan zijn de meeste mensen meteen niet zo enthousiast meer met aaien.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:31

De shetten worden inderdaad vaak onderschat. Met de marathon vroeg de speaker zich af of ze het wel zouden redden want "het gaat wel door het bos heen". Ze rijden altijd door het bos en dit parcour was nog eens zo mul. Vorig jaar aan het begin van een menexcursie komen we aangereden en zegt de organisator "oei...." Dus ik al denken "wat oei...?" Aan het einde tuurde ze nog net zo fris door de kuif als aan het begin. Iemand met een een fries gaf aan dat hij respect had voor dat kleine grut omdat ze maar door bleven gaan
In het bos vind ik het vaak wel een voordeel want iedereen vind het toch schattig dus het maakt mensen ook vaak niet zo uit als ik ergens rij waar ik eigenlijk niet hoor te rijden.
Mensen willen altijd wel hun kleuter erop planten. Dat is soms echt niet normaal.