Bodembedekking in schuilstal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:39

Ik heb er helemaal niks in liggen. De bodem is van beton en daar staan ze ook gewoon op. Volgens mijn hoefsmid is het geen enkel probleem voor hun hoeven. Voor mijn paarden he, dat kan voor elk paard verschillend zijn.

Ze worden in de stal gevoerd, dus ze eten binnen, maar verder staan ze echt altijd buiten. Als ze uit de stal komen, komen ze op een betonpad die naar de bak toe gaat. Ze kunnen altijd in de bak komen, en staan er ook eigenlijk altijd in. Ze liggen ook buiten, dus bedekking in de stal is echt overbodig.

Ik heb dat wel eens geprobeerd trouwens, lekker stro bedje gemaakt, het zou erg gaan vriezen s'nachts, dus wilden we ze binnen hebben. Dus deur op een kier, zodat ze er eventueel uit zouden kunnen, zonder de boel te vernielen. Een kwartier later stonden ze weer buiten, en bleven ook buiten. Ze willen gewoon niet binnen staan.

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:23

die van mij, staan wel deels buiten, maar toch ook lekker binnen als het ze te koud is. Daarom gewoon een strobedje, dat ik 2x in de week uitmest.

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:24

Ik zou er gewoon beton in leggen en stro want als ze dan droog willen staan voor de regen ofzo kunnen ze ook nog lekker liggen wel zo fijn lijkt mij @zorro ik zou als ik jou was wat stro in de schuilstal leggen lijkt me wel zo prettig voor je paard anders staat die daar lekker op beton !!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 19:38

@laurine: een schuilstal is toch echt wat anders dan een gewone stal, en inderdaad: beton is prima voor de hoeven, als het paard wil liggen heeft hij daar een hele wei voor

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:55

wij hebben gewoon tegels en en verder geen vloerbedekking in de stal, 1 paard mest wel eens in de inloopstal de rest niet. Ze gebruiken hem alleen om te schuilen voor regen, wind en zon. Liggen doen ze niet in de inloopstal maar buiten op het weiland of in het zand. Stro of vlas lopen ze toch alleen maar mee naar buiten.