jasmijn78 schreef:jannico schreef:Woordspelingen, das iets heel anders dan gewoon niet lezen.
De nadruk leggen op iets wat iets anders verwoordt wordt maar dezelfde strekking heeft is gewoon kinderachtig.
jannico schreef:Het paard is een kudde dier, het hoort samen te zijn met soortgenoten.
Wie zegt dat Grand Prix paarden nooit in contact komen met andere paarden?
De paarden van Anky bijvoorbeeld, komen zeker buiten en dan lopen ze echt niet alleen. Ga anders eens bij verschillende GP-ruiters op stal kijken, voordat je ze direct veroordeelt!
Het blijkt maar weer dat lezen een gave is die weinig forummers (en dan niet alleen op bokt) is toebedeeld.
Zoals ik in mijn vorige post zei : "Beperkt tot een minimum". Ook dit is weer compleet anders dan dat ik zeg dat ze helemaal niet buiten komen en helemaal geen contact hebben met soortgenoten..
jasmijn78 schreef:De feiten dat er heel veel gepensioneerde gezonde (mentaal en fysiek) Grand-prix paarden zijn, zie jij natuurlijk voor het gemak even over het hoofd. En ook het feit dat bij deze paarden in hun loopbaan hun mentale en fysieke welzijn wel voorop heeft moeten staan, anders zouden zij niet jaren achtereen op het allerhoogste niveau kunnen presteren. Maar goed, ik ga mezelf herhalen.
Dus omdat een ex gp paard met 30 nog op deze aarbodem rondloopt is er weinig mentale stress aan te pas gekomen? en heeft ie niet mentaal geleden onder zijn carriere?.
Om een paradox te trekken (meschien een extreme): Als de DB een oud verwaarloosd shetje uit een modderige wei trekt, heeft dit shetje niet geleden omdat ie met een respectabele leeftijd nog steeds rond loopt
Het 2e feit is deels objectief -imo- (het mentale stuk) Jah idd staat fysiek voorop een kreupel paard kan geen gp kuur lopen.
jasmijn78 schreef:Het zal voor jou wellicht ook niet meevallen te erkennen (aan de hand van feiten) dat er GP-ruiters zijn die echt wel het beste met hun paarden voor hebben, ondanks dat zij niet 'natural' zijn. En dat hun paarden ondanks het feit dat zij dekens op hebben, ijzers dragen en ook wel eens op stal staan (en heus niet het grootste deel van de dag) ook in goede mentale en fysieke gezondheid kunnen verkeren. Want natural is tenslotte de enige juiste manier.
Je hoort mij nergens zeggen dat ze niet het beste voorhebben met hun paarden. Dat mijn ideeen daar over anders zijn ja. Maar ik neem aan dat iedereen het beste voorheeft met zijn dieren. Dat imo daar qua uitvoering soms aan schort is een ander verhaal.
Dat laatste is niet meer dan invullen.