heb vandaag eens met enkel een touwhalster gereden en een touw als teugels waar aan elk uiteinde een clip bevestigd zat... 'k moet zeggen dat die controle van het bit inderdaad enkel in ons hoofd zit. In het begin had 'k het gevoel geen enkele controle te hebben, maar 'k merkte al héél snel dat 'k door m'n zit en benen m'n paard kon sturen, laten versnellen, laten vertragen en laten halthouden... Heb daar inderdaad helemaal niet m'n handen voor nodig. Het paard liep op het einde ook met het hoofd laag en met de rug ontspannen!!! Het gaf me een zalig gevoel!!!!
hallo allemaal ik ben hier nieuw dus jullie moeten me wel een beetje helpen hoo r
maare ik rij met me paard ook vaak zonder bit,dan rij ik met een hackemore
heel veel mensen zegen dat het zielig is en dan ik zijn neus ken breken maar me paard heeft een beschadigde tong en hij loop der goed op ik heb hem vrij hoog zitten dus het heeft wijnig druk op zijn neus
maar met gekruist onder stuk heb ik nog nooit gedaan
geen idee eigenlijk. het is een variant op de velen, maar volgens mij gewoon een luxe x-rope maar dan net even iets anders. komt uit de plaatselijke ruitersportzaak en wordt gemaakt door een vrouw uit duitsland. het is fijn touw, en heeft een soort harmonica effect achter de oren zodat je hem op maat kunt maken. het is ook heen vernuftigd geknoopt, ik zal eens kijken of ik een close-up foto kan maken, want op de knoopputen zit het door elkaar heen.
hebben jullie het nu over de mijne? of over die van TS, beetje flauw ook van mij om hier zo maar in te posten natuurlijk
maar hij rijdt fijn gam heeft wat een houten kop en reageert soms wat slecht op mijn zit maar voor zijn doen heeft 'ie er goed op gereageerd. het is een blijvertje, hier ga'k vaker mee rijden het was wel duur hoor 75,- geloof ik. maar het is echt heel fijn en zacht materiaal!!
Ik heb ook zo'n hoofdstel. De vriend van m'n instructrice heeft het touwhalstertje geknoopt. M'n pony reageert er heel erg goed op. Hij is nu 2 maanden goed onder het zadel en zo lang gebruik ik het al. Hij reageert heel fijn en ik heb alle controle.