bitloos hoofdtel met gekruist onderstuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:52

heb vandaag eens met enkel een touwhalster gereden en een touw als teugels waar aan elk uiteinde een clip bevestigd zat... 'k moet zeggen dat die controle van het bit inderdaad enkel in ons hoofd zit. In het begin had 'k het gevoel geen enkele controle te hebben, maar 'k merkte al héél snel dat 'k door m'n zit en benen m'n paard kon sturen, laten versnellen, laten vertragen en laten halthouden... Heb daar inderdaad helemaal niet m'n handen voor nodig. Het paard liep op het einde ook met het hoofd laag en met de rug ontspannen!!! Het gaf me een zalig gevoel!!!!

Alfred1997

Re: bitloos hoofdtel met gekruist onderstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:58

hallo allemaal ik ben hier nieuw dus jullie moeten me wel een beetje helpen hoo r

maare ik rij met me paard ook vaak zonder bit,dan rij ik met een hackemore

heel veel mensen zegen dat het zielig is en dan ik zijn neus ken breken maar me paard heeft een beschadigde tong en hij loop der goed op ik heb hem vrij hoog zitten dus het heeft wijnig druk op zijn neus

maar met gekruist onder stuk heb ik nog nooit gedaan

groetjes prisje

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:06

ik heb van de week een nieuwe gekocht, spontaan
die ga'k vanmiddag proberen. hij is van dik zacht touw gemaakt, ik vond het materiaal erg vriendelijk.

AfbeeldingAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:13

Heej, weer eentje die ik nog niet kende. Hoe wordt dit hoofdstel genoemd?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:24

geen idee eigenlijk. het is een variant op de velen, maar volgens mij gewoon een luxe x-rope maar dan net even iets anders.
komt uit de plaatselijke ruitersportzaak en wordt gemaakt door een vrouw uit duitsland.
het is fijn touw, en heeft een soort harmonica effect achter de oren zodat je hem op maat kunt maken. het is ook heen vernuftigd geknoopt, ik zal eens kijken of ik een close-up foto kan maken, want op de knoopputen zit het door elkaar heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:38

Ik ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Je laat 't vast wel weten.

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:23

hey hoe duur was dat mooie hoofstel? ben ook benieuwd hoe het bevalt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:26

ik ben ook wel benieuwd eiglijk!
touwhalstr vind ik niet zo fijn om ook mee te rijden dus ik houd dit topic even in de gaten!

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:21

Shanna schreef:
touwhalstr vind ik niet zo fijn om ook mee te rijden

hoezo vind je dat niet fijn?
dit is toch ook een touwhalster, alleen met meer druk als je aan de teugels trekt...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:32

hebben jullie het nu over de mijne? of over die van TS, beetje flauw ook van mij om hier zo maar in te posten natuurlijk

maar hij rijdt fijn gam heeft wat een houten kop en reageert soms wat slecht op mijn zit maar voor zijn doen heeft 'ie er goed op gereageerd. het is een blijvertje, hier ga'k vaker mee rijden
het was wel duur hoor 75,- geloof ik. maar het is echt heel fijn en zacht materiaal!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:23

Afbeelding
hier zie je dat het touw door het touw heen is gehaald... zo zijn de bovenste knopen ook

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:23

maar hangt er nou bij de keel een los deel? of lijkt het op de foto's alleen zo?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:28

de 'keelriem' om het zo maar te noemen zijn 2 losse stukken die dmv een ringetje strakker/losser kunnen worden gezet, dus ook op maat te maken

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:31

Ik heb ook zo'n hoofdstel. De vriend van m'n instructrice heeft het touwhalstertje geknoopt.
M'n pony reageert er heel erg goed op. Hij is nu 2 maanden goed onder het zadel en zo lang gebruik ik het al. Hij reageert heel fijn en ik heb alle controle.