Cassidy schreef:Parelli....kan je tot op heel hoog niveau blijven begeleiden, en zit echt heel degelijk in elkaar. Je hoeft ook niet meteen alles wat je nu aan het doen bent helemaal overboord te gooien, kunt nadien weer terug naar de dressuur of de springsport of het western. Bij Emiel Voest zie ik toch echt een hele aparte stijl, freestylen,
en geen stap meer terug naar wat je voorheen deed.
Valt mee. Ik heb nu bijna 5 jaar cursussen en clinics bij hem gevolgd, en er worden juist heel veel dingen gedaan die je voor je eigen 'ding' kunt gebruiken. Ik heb geregeld met Z-ruiters in een cursus gezeten, bij hen werd er dan veel proefgerichter getraind, of bepaalde oefeningen waarvan zij aangaven dat ze er moeite mee hadden. Die werden dan bijvoorbeeld eerst aan de lange lijnen geoefend, of via een omweg met andere oefeningen. Vorig jaar heb ik ook veel getraind in de springwei, toen hij nog in Ruinen zat had hij een boomstam-parcoursje liggen waar we ook heel gericht mee trainden (of juist voor de lol

De connectie die Emiel maakt met de 'reguliere' wedstrijdsport is heel duidelijk aanwezig. Hij werkt veel samen met Bartels, en vorig jaar op het CHIO R'dam heeft hij met springpaarden gewerkt.
Met Parelli ben ik niet zo bekend, maar ik denk dat je je het beste in beiden kunt verdiepen en voor jezelf een afweging moet maken welke cursus(sen?) je wil volgen. Btw, ik ken ook iemand die het gewoon allebei doet