[NH] Join up

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:34

nope niet doen. Helemaal niet als je het even gaat doen, je richt dan meer schade aan als dat goed is

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:29

Tatort

Re: [NH] Join up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:36

Ik wil hier niemand mee aanvallen, maar waarom zeiken jullie een manier, die voor een heleboel mensen heel goed werkt zo af, het kan zijn dat je het niet eens bent met een methode, maar dan hoeven jullie toch niet de mensen die het wel aanhangen voor gek te zetten. Ik vind bokt een geweldig forum, maar er zit 1 minpunt aan. Namelijk dat iedereen denkt dat hij/zij het het beste weet, en daar geen geheim van maakt door iedereen die het niet met hem of haar eens is totaal af te zeiken. Sommige reacties kunnen gewoon niet. Als dit meisje een join up wil doen, laat haar dan, je kunt inplaats van

''er zijn andere manieren om je band met je pony op te bouwen, en die zijn eerlijker ten opzichte van je paard. Of weet je niet dat je je pony psychisch een pak rammel verkoopt als je de join-up doet? Nee? Dat dacht ik al...

of

Overigens blijkt de join-up toch niet de remedie te zijn voor alle paarden

Of zou het aan degene hebben gelegen die hem heeft uitgevoerd?

Waarom nou dat afgekraak, alsof jullie nooit iets doen dat eigenlijk niet goed is, met andere woorden fout doen. Je zou iets kunnen zeggen als: Een join up is niet echt een manier waar ik voor ben, praat er eerst goed over met je instructrice, en verzamel informatie voordat je het daadwerkelijk gaat doen, en zorg dat je instructrice erbij is. Of iets in die trant. Waarom al dat strijderige, en snauwerige. Ik vraag het me af

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:04

Mensen worden zo beroerd geïnformeerd dat men te horen krijgt dat het een methode is om een band op te bouwen met je paard, dat is het niet, het is een methode om te straffen. Dit onderwerp is ondertussen al zo vaak helemaal uitgekauwd dat het op een gegeven moment gewoon irritant wordt als je "Join up" tegen komt, nogmaals, voor degenen die perse willen weten waar mijn felheid tegen de Join up vandaan komt mogen een pb sturen.

De Join up is een manier om af te straffen, voor stoute paardjes dus, die uitgevoerd moet worden door iemand die er heel veel verstand van heeft, er zijn al zoveel paarden de dupe geworden van deze nieuwe "trend" in paardenland, dat mag van mij wel ophouden...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:09

@Tatort, misschien kun je de links in de sticky even volgen, en je daarbij realiseren dat dit maar een handjevol topics is over de join-up die ik de laatste 4 jaar hier op bokt heb langs zien komen. In de topics kun je zien dat ik niets tegen de join-up heb, maar wel in de context waarin hij zo vaak wordt meegenomen. De verwijzing naar de instructie is ook niet altijd even van toepassing, als de instructie op manegepaarden meent de leerlingen de join-up te moeten leren.
Aangezien de zoekfunctie het niet doet, kom je gemiddeld twee keer per week hetzelfde topic tegen, gestart door kinderen die niet weten wat het eigenlijk inhoudt, die het zien in demonstraties, de lessen die op de manege worden gegeven, of het lezen in Heartlandboekjes, en het zelf willen proberen. Zelfs verwijzingen naar andere topics worden niet gevolgd, men leest ze gewoon niet, zoals je uit reacties kunt lezen. En ik denk zomaar dat ook jij niet alle links in de sticky hebt gevolgd voordat je je stukje hier hebt neergezet.

Om even terug te komen op je reactie dat de join-up voor zovelen een positieve ervaring is geweest: hoeveel mensen ken jij bij wie het anders heeft uitgepakt? Of zijn er per definitie geen negatieve berichten in jouw ogen, omdat alleen de positieve ervaringen zo worden belicht?

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:05

Tatort schreef:
Ik wil hier niemand mee aanvallen, maar waarom zeiken jullie een manier, die voor een heleboel mensen heel goed werkt zo af, het kan zijn dat je het niet eens bent met een methode, maar dan hoeven jullie toch niet de mensen die het wel aanhangen voor gek te zetten. Ik vind bokt een geweldig forum, maar er zit 1 minpunt aan. Namelijk dat iedereen denkt dat hij/zij het het beste weet, en daar geen geheim van maakt door iedereen die het niet met hem of haar eens is totaal af te zeiken. Sommige reacties kunnen gewoon niet. Als dit meisje een join up wil doen, laat haar dan, je kunt inplaats van

''er zijn andere manieren om je band met je pony op te bouwen, en die zijn eerlijker ten opzichte van je paard. Of weet je niet dat je je pony psychisch een pak rammel verkoopt als je de join-up doet? Nee? Dat dacht ik al...

of

Overigens blijkt de join-up toch niet de remedie te zijn voor alle paarden

Of zou het aan degene hebben gelegen die hem heeft uitgevoerd?

Waarom nou dat afgekraak, alsof jullie nooit iets doen dat eigenlijk niet goed is, met andere woorden fout doen. Je zou iets kunnen zeggen als: Een join up is niet echt een manier waar ik voor ben, praat er eerst goed over met je instructrice, en verzamel informatie voordat je het daadwerkelijk gaat doen, en zorg dat je instructrice erbij is. Of iets in die trant. Waarom al dat strijderige, en snauwerige. Ik vraag het me af

helemaal mee eens,, bokt weer eens @ zeikwork

mijn paard was eerst erg moeilijk in de omgang( naar je trappe, happen, niet makelijk te rijden enz. )
en de join-up heeft hier erg bij geholpen,, niet dat het helemaal daardoor kwam zoals in heartland,, maar het heeft gewoon heel erg geholpen.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:09

Er zijn wel dingen misgegaan door mensen die Heartlandboeken lezen en dan denken:

ohhh Amy doet het zooo goed en die paardjes zijn zooo blij, hij loopt zelfs achter haar aan. Dat ga ik ook doen.

Maar ik ken een stal, waar ze het mensen op een juiste manier leren, en waar de paarden er heus niet bijstaan met wat jij ''een psychische optater'' noemt. Dat is het enige wat ik bedoel met dat ik een boel mensen ken die er echt beter van zijn geworden. Een meisje had een constante tweestrijd met haar paard, en dat is nu voorbij omdat ze daar een cursus heeft gevolgd. Ik probeer hier echt de join up niet te promoten, maar ik vind alleen dat ondanks de sticky en de vele topics (die ik wél heb gelezen) dat de dingen misschien iets aardiger gezegt kunnen worden. Dat is het enige dat ik bedoel, je hoeft niet een andere mening te krijgen, en ik probeer je huidige mening ook niet te veranderen, ik bedoel alleen dat het wat aardiger gezegt kan worden. Een beetje vriendschappelijker. Met aardigheid overtuig je veel meer mensen

@ luf_horses: bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:59

luf_horses schreef:
helemaal mee eens,, bokt weer eens @ zeikwork

Jij zeikt nu toch ook op bokt? Ga toch lekker op een ander forum lopen te klagen als je vindt dan bokt zeikt. Jij BENT bokt. De gebruikers ZIJN bokt.

annemariev

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:01

Als er een sticky is, prima. Ik vind de aanvangsttekst alleen niet informatief, maar gekleurd. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en om die te vormen. Cassidy schrijft dat ik meer manieren hanteer dan alleen join up, dat klopt! Maar alles vanuit de principes van join up, Gericht op samenwerking en vertrouwen. Het eerste wat door alle instructeurs van Monty en door hemzelf verteld wordt is dat je naar zoveel mogelijk verschillende mensen moet gaan kijken. Dat je zelf je eigen mening moet vormen. Dat je je eigen stijl moet krijgen. En dat bevalt mij heel erg goed. En daar heeft iedereen recht op.

Ik heb er geen enkele moeite mee dat mensen een andere mening hebben. Ik heb er wel moeite mee als het gaat lijken op afbranden en de info niet juist is. Ik zou het leuk vinden om een keer met een aantal voor- en tegenstanders met een aantal paarden aan het werk te gaan. Niet om te laten zien dat het werkt, maar om samen te zoeken naar oplossingen, ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Want daar worden we met elkaar beter van en uiteindelijk de paarden ook

groeten,

Annemarie.

Groeten!

Annemarie

Tatort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:32

annemariev schreef:
Als er een sticky is, prima. Ik vind de aanvangsttekst alleen niet informatief, maar gekleurd. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en om die te vormen. Cassidy schrijft dat ik meer manieren hanteer dan alleen join up, dat klopt! Maar alles vanuit de principes van join up, Gericht op samenwerking en vertrouwen. Het eerste wat door alle instructeurs van Monty en door hemzelf verteld wordt is dat je naar zoveel mogelijk verschillende mensen moet gaan kijken. Dat je zelf je eigen mening moet vormen. Dat je je eigen stijl moet krijgen. En dat bevalt mij heel erg goed. En daar heeft iedereen recht op.

Ik heb er geen enkele moeite mee dat mensen een andere mening hebben. Ik heb er wel moeite mee als het gaat lijken op afbranden en de info niet juist is. Ik zou het leuk vinden om een keer met een aantal voor- en tegenstanders met een aantal paarden aan het werk te gaan. Niet om te laten zien dat het werkt, maar om samen te zoeken naar oplossingen, ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Want daar worden we met elkaar beter van en uiteindelijk de paarden ook

groeten,

Annemarie.

Groeten!

Annemarie

Dat is dus wat ik bedoel, ik wil niemand aanvallen, alleen vragen of het wat vriedelijker kan.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:37

Bij deze wil ik ook op deze plek de uitnodiging aan annemariev, om een posief stukje te schrijven betreffende de joinup zodat deze in de sticky meegenomen kan worden, herhalen. Dat zou ik nog meer weten te waarderen dan de uitnodiging om met paarden aan het werk te gaan. Want daarmee bereikt ze maar een beperkt aantal mensen, terwijl een sticky door iedereen hier op bokt gelezen kan worden. Het is zo makkelijk om te roepen dat wij negatief zijn en anderen afbranden. Doe er iets aan. Schrijf dat stuk, dan zal de moderator dat vast wel in de sticky willen zetten.

Ik ben benieuwd....

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:38

misschien dat Conrad ook zn steentje nog bij kan dragen of ideetjes heeft?

Navanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:02

tjonge jonge wat een gezeik allemaal...
zal ik mijn mening dan ook maar ff geven???

mijn pony vind loswerken ontzettend leuk echt waar en meestal doen ze het nog samen ook. ( mijn shetlander host er dan een beetje achteraan)
maar bij mij zit er een heel VERSCHIL tussen de JOIN UP en het LOSWERKEN!!!.
als ik loswerk doe ik dat via de methode van emiel voest, ( ik heb les gehad van een gediplomeerd iemand dus ben neit zomaar zelf gaan klooie!!!)
ik weet zelf niet zoveel van parelli omdat mij dat persoonlijk niet aantrekt, maar ik gloof dat je het in de parelli wel zonder professionele begleiding mag doen.
bij de voest methode word dat ten zeerste af geraden. verder ga ik niet wijs zitten doen over wat het bij je paard ter weeg kan brengen ik heb daar namelijk geen ervaring mee.
mijn paard vind het leuk.
ik werk zeker niet elke dag of elke week los ik denk hoogstens een keer in de maand gewoon af en toe als ik daar zin in heb.
ze hoeft ook zeker NIET verplicht bij mij naar me toe te komen. ik probeer wel een om mijn hand onder haar neus door te halen en dan te vragen of ze mee loopt. nou doe ik dat eigenlijk altijd ook zonder loswerken en ze loop altijd graag mee ( onderweg verlies ik haar dan wel eens aan een pluk gras maar dan probeer ik het gewoon opnieuw!)
ik heb er hele goeie ervaringen mee niet zozeer met de join up maar met het loswerken. de join up vind ik echt niet noodzakelijk.
voor mij geld: ALLEEN ALS JE WEET WAT JE DOET OF ALS JE PROFESSIONELE BEGLEIDING HEBT. pas op je paard en op jezelf en verder HAVE FUN!!

Navanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:05

p.s dat idee van annemariev lijkt me heeel erg leuk om voor en tegen standers eens te gaan kijken hoe het nou eigenlijk zit...