Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tatort schreef:Ik wil hier niemand mee aanvallen, maar waarom zeiken jullie een manier, die voor een heleboel mensen heel goed werkt zo af, het kan zijn dat je het niet eens bent met een methode, maar dan hoeven jullie toch niet de mensen die het wel aanhangen voor gek te zetten. Ik vind bokt een geweldig forum, maar er zit 1 minpunt aan. Namelijk dat iedereen denkt dat hij/zij het het beste weet, en daar geen geheim van maakt door iedereen die het niet met hem of haar eens is totaal af te zeiken. Sommige reacties kunnen gewoon niet. Als dit meisje een join up wil doen, laat haar dan, je kunt inplaats van
''er zijn andere manieren om je band met je pony op te bouwen, en die zijn eerlijker ten opzichte van je paard. Of weet je niet dat je je pony psychisch een pak rammel verkoopt als je de join-up doet? Nee? Dat dacht ik al...
of
Overigens blijkt de join-up toch niet de remedie te zijn voor alle paarden
Of zou het aan degene hebben gelegen die hem heeft uitgevoerd?
Waarom nou dat afgekraak, alsof jullie nooit iets doen dat eigenlijk niet goed is, met andere woorden fout doen. Je zou iets kunnen zeggen als: Een join up is niet echt een manier waar ik voor ben, praat er eerst goed over met je instructrice, en verzamel informatie voordat je het daadwerkelijk gaat doen, en zorg dat je instructrice erbij is. Of iets in die trant. Waarom al dat strijderige, en snauwerige. Ik vraag het me af
luf_horses schreef:helemaal mee eens,, bokt weer eens @ zeikwork![]()
annemariev schreef:Als er een sticky is, prima. Ik vind de aanvangsttekst alleen niet informatief, maar gekleurd. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en om die te vormen. Cassidy schrijft dat ik meer manieren hanteer dan alleen join up, dat klopt! Maar alles vanuit de principes van join up, Gericht op samenwerking en vertrouwen. Het eerste wat door alle instructeurs van Monty en door hemzelf verteld wordt is dat je naar zoveel mogelijk verschillende mensen moet gaan kijken. Dat je zelf je eigen mening moet vormen. Dat je je eigen stijl moet krijgen. En dat bevalt mij heel erg goed. En daar heeft iedereen recht op.
Ik heb er geen enkele moeite mee dat mensen een andere mening hebben. Ik heb er wel moeite mee als het gaat lijken op afbranden en de info niet juist is. Ik zou het leuk vinden om een keer met een aantal voor- en tegenstanders met een aantal paarden aan het werk te gaan. Niet om te laten zien dat het werkt, maar om samen te zoeken naar oplossingen, ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Want daar worden we met elkaar beter van en uiteindelijk de paarden ook
groeten,
Annemarie.
Groeten!
Annemarie