ardo_iggy schreef:
Denk dat je zo iets bedoeld.
Nee, Veel dikker spul, echt anders. Heb al gekeken naar een plaatje, maar kan het niet vinden.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ardo_iggy schreef:
Denk dat je zo iets bedoeld.
laura2span schreef:Bij je koetsiersbewijs leer je dat als je borsttuig doorlopende strengen heeft dat het dan een enkelspanbortstuig is. Als je je strengen voor kunt verstellen is het een tweespantuig of een combituig.
Zo'n triangel lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing.
Arretje schreef:Geen zweng, maar een vaste aansluiting dus? Volgens mij is het dan niet verstandig om met een borsttuig te rijden......
malle_pietje schreef:Als ik denk dat je beter nieuwe strengen kan kopen en deze bewaren voor als je nog eens een andere wagen hebt. Want het prijs verschil tussen vermaken en nieuwe kopen is denk ik niet zo groot.
Albert schreef:Vast een Wijkmanswagen ?![]()
Hij heeft dit systeem een tijdje gebouwd maar het is nooit echt aangeslagen ondanks dat het mooi licht is en voor wat meer vrijheid van het achterbeen zorgt.
Albert schreef:Sjee, wat een krachtpatser voor de kar!!!!
Wijkmans heeft het "staalkabelzweng" ook eens helemaal doorlopend in het lamoen gemaakt zodat je strengen ophielden bij de broek, maar dat gaf iets teveel weerstand in de kabel en daarmee wrijving in de borst.