wat komt dat allemaal bekend voor!!! Ik reed vroeger op manège en heb nog altijd contact met sommige mensen op die manège. Ik krijg ook steeds commentaar dat het onverantwoord is hoe ik rij en dat ik niet veel zal bereiken in de dressuur en blablabla... Maar ik denk dan: ach laat ze zeuren! Ik bewijs wel dat het kan! De korste weg is niet altijd de beste en de meest onderhoudende... Ik kies liever voor een lange weg en blijvende resultaten! Bovendien door het rustiger aan te doen met het paard spaar ik de rug en het beendergestel en alle jaren die ik verspil volgens andere mensen komen er later dubbel en dik bij
Ik probeer als men er om vraagt ook uit te leggen waarom ik op deze manier rij en met m'n paard omga en dikwijls vinden ze het ook heel logisch!
Gewoon verdergaan hoe je bezig bent. Ieder heeft zijn manier van omgaan met paarden en mensen die voor 100% achter hun manier staan zal je toch nooit kunnen overtuigen. Je kan enkel tegenargumenten geven waardoor ze gaan respecteren dat wat jij doet ook goed is zonder je daarvoor af te kraken.