Worden jullie nou ook wel eens gek van jezelf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:07

wat komt me dat bekend voor... Vroeger was alles voor mij normaal, net zoals jij zegt... als ik nu bezig ben met grondwerk met m'n paardje en ze doet niet wat ik eigenlijk zou willen ga'k me afvragen van: waarschijnlijk ligt het aan mij, ik geef de verkeerde signalen, mijn lichaamstaal is fout,... Meestal probeer ik het nog een keer, lukt het dan niet stop 'k ermee en doe ik een andere oefening. Achteraf thuis ga'k me dan afvragen wat er is misgegaan.... Soms vind 'k de oplossing, soms ook niet. Ik kan ook niet echt bij mensen in m'n omgeving terecht omdat zij allemaal nogal traditioneel denken. Daarom ben 'k van plan om vanaf volgende maand wat lessen grondwerk te nemen, zodat ik iemand heb die kijkt en zegt wat ik juist fout doe als 'k het zelf even niet weet en die me wat trucjes kan geven zodat iets nog beter lukt. Waarschijnlijk ben 'k mezelf niet echt bewust van de lichaamstaal die ik uitstraal...

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met NH en ben zelf nog alles aan het uitzoeken, en door m'n onzekerheid wordt 'k soms ook gek. Ik sta tussen twee vuren... Enerzijds NH en anderzijds de traditionele manier van paarden houden en met paarden omgaan... En soms denk 'k van: wat ik doe, is dat wel goed voor het paard? Ik wil natuurlijk het beste... Ben nu bezig met een paardje dat nog niet zadelmak is. Ben grondwerk met haar aan het doen en 'k ben van plan om haar ijzerloos te laten (ze heeft nog nooit ijzers onder haar voeten gehad en wat mij betreft zal ze dat ook nooit krijgen) maar als 'k dat tegen m'n tante zeg (mijn paardje staat bij m'n tante haar paarden op wei) zegt ze dat 'k m'n paard kapot maak daardoor en zij zegt dat minstens de voorhoeven beslagen moeten zijn, de uitleg die ze geeft is aanneembaar, maar de uitleg die ik gekregen heb waarom zonder ijzers vind 'k ook aannemelijk... Achja ik denk dat alles zich wel uitwijst met de tijd. Ik zit voor de moment met enorm véél vragen... Ik heb al iemand gecontacteerd om les te nemen en die persoon zal niet weten wat haar overkomt als 'k daar al m'n vragen op afvuur