Koudbloeden meer geschikt voor VD?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:18

wat dat betreft zijn wij erg veelzijdig. ik rijd mijn paard niet in de sport, maar ik rij zowel western als Engels, en heb daar mijn eigen freestyle manier nog bij. daarnaast doe ik een beetje VD, met mijn shet wil ik dat meer gaan doen, en met Faram doe ik ook nog af en toe endurance, maar alles is op recreatief niveau, dus niet superintensief...

Melia

Re: [VD] Koudbloeden meer geschikt voor VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:18

stef schreef:
8)7 een haf ís een koudbloed

ik heb net gehoord van iemand (eigenlijk gelezen) dat een haf een warmbloed is, omdat er vroeger arabisch bloed in gefokt is

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:48

tja, welk ras (even zwart/wit) niet? Haf is officieel koudbloed

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:55

Ik ben het ermee eens dat de recreatie ruiter vaker aan VD doet, omdat de andere ruiters toch veel gerichter zijn op de sport en dan misschien niet eens denken aan een afwisseling.
Warm of koudbloed maakt echt niets uit of het paard het sneller oppakt of meer geschikt ervoor is.
Als ik even 2 shetlanders bekijk, zoals Timon binnen een week 3 kunstjes, ik hoefde echt amper wat te doen/te zeggen of hij begreep wat de bedoeling was. Ik hoefde het niet eens te leren, hij deed gewoon wat ik vroeg. En al bekijk ik dan de andere shet, geoefent/geleerd en maar herhalen, herhalen. In een half jaar pas het eerste kunstje met moeite. Dat maakt niets uit, maar het gaat er dus om hoe leergierig is het paard en op welke manier word er gewerkt, en dus niet of paard warm of koudbloedig is.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:10

Dan ben ik waarschijnlijk een van de minderheid die VD doet en ook (in de toekomst) in de wedstrijd(dressuur)ring te vinden is, en juist om de dressuurtraining leuk en fris te houden, doe ik er grondwerk en VD bij.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:06

Ik VD ook met mijn Arabische Volbloed dus dat gaat niet op

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:12

Odin schreef:
Dan ben ik waarschijnlijk een van de minderheid die VD doet en ook (in de toekomst) in de wedstrijd(dressuur)ring te vinden is, en juist om de dressuurtraining leuk en fris te houden, doe ik er grondwerk en VD bij.

Ook ik rij dressuurmatig en wil volgende jaar op wedstrijd. Er wordt dan ook nergens beweert dat er geeneen wedstrijdruiter gaat VDen of dat alle recreatie ruiters wel VDen. Maar over het algemeen genomen... Ik bedoel, ik zie Anky of Edward nog geen paard leren knielen. Daarentegen weet ik dat Jenny Veenstra (die rijdt een fries in de ZZ licht ofzo) wel een paar VD oefeningen aan haar paard geleerd heeft. Maar ook die is er niet heel actief mee...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:34

stef schreef:
Banjer vd't met een draver, heb een keer iemand hier gezien met een vosje, nrpsje ofzo, een stalgenoot van mij is met mijn hulp zelfs bezig met zijn hackney (hoe heet wil je ze hebben? )

hehe, je bent me voor... (ik zie dit topic nu pas)...

Banjer en ik doen idd VD... en Banjer is een draver... Ze is erg enthousiast en pikt dingen erg snel op... ze denkt echt met me mee....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:33

Wil mijn NRPS in de toekomst zeker ook gaan starten. Maar alleen dressuur is zo saai, voor een jong paard zeker. En VD vind ze ook geweldig.
Ik denk zelf dat ik er voordeel bij het rijden van heb, het is toch een combinatie van hersengymnastiek en losmakende oefeningen.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:10

hoi ik heb een kwpn x arabier en die heb ik ook leren stijgeren voetjesgeven voetjes geven als je er op zit knielen met wat lekkers tussen zijn benen flemen
Laatst bijgewerkt door troetjoek op 19-02-23 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Re: Koudbloeden meer geschikt voor VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:18

Oud topic vandaar een slotje