[AR] Een vraag over leidsels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [AR] Een vraag over leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:43

Ik zou het gewoon eens proberen met een extra paar leidsels.
Je merkt snel genoeg hoe dat werkt...

pumba_4_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:31

ik denk dat je de oplossing op de verkeerde plaats zoekt.
als je paard er van door gaat is het niet veilig om je in het verkeer te mengen dus moet je mischien eerst daar een oplossing voor zoekn.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:39

Voor een beetje tuigmaker is dit makkelijk te realiseren. In feite zoek je een omgekeerd tweespan leidsel.
Uiteraard zou ik eerst zorgen dat je paard veilig voor jou en anderen de weg op kan.

malle_pietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:07

Laat ik duidelijk zijn het paard is veilig op de weg. Maar zoals de meeste paarden kan ze wel eens schrikken en wil dan vluchten wat heel normaal is.
Zodra ik dan een ophouding maak is ze weer rustig en is het over maar ben je niet op tijd met je ophouding dan wordt de snelheid gauw te hoog en heb je meer moeite.
Het gaat er hier om dat de eigenarese heel onzeker is en niet echt durft te rijden op de weg maar als ik extra lijdsels heb kan ik iets sneller ingrijpen (Waardoor ze weer wat zelf vertrouwen krijgt) en niet om met z'n tweeën in een paardenmond te gaan hangen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:18

je zou kunnen kiezen voor een overschuifbaar leidsel wat je aan je huidige vastgespt op een omgekeerd tweespan leids. Als je een omgekeerd spanleids hebt van web is dat ook niet zo duur. Al prefereer ik zelf gewoon leer.