Spelletjes met paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:38

Daar ben ik met Walter ook mee begonnen... er zijn heel veel manieren om om een balkje heen te komen volgens hem

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:42

Je kan natuurlijk ook een beetje VD gaan doen!

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:12

Afgelopen weekend heb ik met m'n verzorgpony door een doolhofje (met springbalken op de grond) geloodsd zonder een halster aan. Niet over balken lopen, netjes door de gangen en stoppen wanneer het gezegd wordt. Ze vond het leuk om te doen en ik ook!

El_vis

Re: Spelletjes met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:16

tja grondwerk dus he, tja met de mijne doe ik echt vanalles. the seven games van parelli
voetballen
tja weet ik veel, over zeilen heenlopen, samen springen, in dew zomer samen zwemmen

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:39

Ik doe af en toe ook paraplutraining . Ik zou alleen wel een oude paraplu nemen, mijn hengst wil graag de paraplu dekken.....? Hij vindt het heel eng en heel leuk.

Verder idd aan de hand balkjes lopen, is ook erg goed voor je eigen conditie.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:11

Wow veel ideetjes..
ik zou zelf iets van vrijheidsdressuur of grondwerk doen.. met zon bal lijkt me wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:54

Ik ben jaloers op de mensen die kunnen zwemmen met hun paard. Wij hebben hier prachtige bosmeren, maar die zijn strikt verboden terrein voor paarden.
Ben er natuurlijk wel een paar keer stiekem geweest met Jovarna, buiten het zomerseizoen, maar op de zomerdag durf ik het niet te wagen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:57

ik heb een dvd uit Australie van quantum Savvy die heet: 100 things to do with your horse....... allemaal dingen op Parelli level 1 niveau die iedereen dus kan doen, heel erg leuk voor iemand met zo weinig fantasie als ik

Hier kan je op diverse plaatsen zwemmen met je paard, maar ik ben panisch voor water, dus ik blijf er ver uit de buurt.... kan zelf ook niet zwemmen dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:34

Hey smurf, kun je de komende 10 dagen 10 van die tips geven?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 20:54

Er zijn weer leuke ideen bij gekomen.

Bij de manege waar Anouar eerst stond kon je heel goed zwemmen met paarde (strandjes waar paarden mochten komen) maar toen durfde hij niet.
In het bos waar ik nu vlakbij sta is ook een watertje met een stukje waar je in kan. Hij durft er nu al met z'n voetjes in. Maar helaas zitten daar heel vaak heel veel honden en ik ben dan degene die weg moet omdat ik er eigelijk niet mag komen.

Dat tussen de balkjes doorlopen zonder halster is ook een leuk idee. Met halster vind Anouar er geen drol aan, maar zonder is misschien wat uitdagender voor hem.

Smurf: Kan je een een paar tips hier neer zetten?

agness1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:44

smurf? ik ben ook wel benieuwd naar een aantal tips. ik heb het parelli level 1 pakket net besteld, maar dat duurt nog even voor ik die binnen heb, dus tot die tijd zijn ideetjes welkom;) ik heb alleen geen bak om wat in te doen. alles in de wei tussen andere paarden of op t erf, of langs de weg...