[AR] Kunststof of leren tuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:54

Oke, jaa ik heb ook een ander tuig. De delen waar veel druk op staat zijn van kunststof wat niet schuurt, en de andere delen van nylon (Ivm prijs, en alleen recreatief rijden, ze vind het zelf zo geweldig)

Ik ben er zelf eigenlijk heel tevrede mee, makkelijk schoon te maken en ook niet kapot te krijgen en ze heeft er geen last van..

Het ziet er alleen wel iets minder mooi uit vind ik zelf.. . Maar ik heb toch geen vergelijkings matriaal op stal En ik heb geen kast om een lerentuig in te hangen, dus dat zou ook niet lang mooi blijven

in the picture:

Afbeelding

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:27

ik olie mijn tuig noooit dan laten alles los ik maak schoon met zadel zweep elke keer als die gezwet heeft en zo blijft die mooi
en ja ik ga ook voor leer vindt het gewoon net staan

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 02:16

leer. ik vind het fijner werken en mooier staan. nylon tuigen vind ik zowiezo niks, die slijten sneller door dan leer en het staat niet mooi. leather look kuststof daar ben ik niet mee bekend. kunststof tuigen zijn vaak goedkoper, maar er zijn ook leuke eenvoudige tuigjes te koop van leer, in dezelfde prijsklasse. ik heb nu een zaakje gevonden waar ze shet tuigjes hebben, helemaal compleet, met touwstrengen, voor 95 Euro. dat zijn hele degelijke tuigjes, er zit geen merkje op, maar dat maakt mij toch niets uit...

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 10:59

Ik heb het niet zo op touwstrengen, dat vind ik dan weer niks. En het hoofdstel van dat type tuig hebben geen oogkleppen en die heeft mijn shet toch echt wel nodig.

Ik wil het tuig voornamelijk gebruiken om recreatief te kunnen rijden met op den duur wel lange ritten.

Ik ben zelf ook niet bekend met leather look kunststof. Waar zijn dat soort tuigen verkrijgbaar?

Vippie

Re: [AR] Kunststof of leren tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:23

Ik zweer bij mn Zilco tedex tuig. Geen onderhoud (op wat bagger wegspoelen na), geen schuurplekken, kan tegen alle weersomstandigheden en is niet vies van een spatje bagger.
Is echt megasterk en ziet er na een half jaar intensief gebruik nog uit als nieuw.

Ik zou nooit geen andere meer willen

Moet er wel ff bijzeggen dat het kunsttoftuig van zilco er 10x beter uitziet als dat van Ideal en ook veel mooier blijft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:51

Jaah, zilco....das mooi!
Spijt als haren op mijn hoofd, nadat ik eigenwijs een leren kieffer tuig had aangeschaft, voor hetzelfde geld had ik een onderhoudsvrij zilcotuig aan kunnen schaffen! Maar helaas, mijn impulsieve koopgedrag was mij weer voor.....Af en toe droom ik er wel van, na een modderrit paard/wagen en tuig in een keer af te mogen spoelen bij de spuitplek, alles mooi schoon...Maar nee, emmertje warm water, zadelzeep......zucht....keuzes maken in je leven.. zo moeilijk!
Maar, ga je voor kunststof, ga dan voor Zilco, is echt heel mooi!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:42

Inderdaad als je voor kunststof kiest neem dan aub Zilco en niet van dat vuilniszakkenkunsstof van Ideal.

Ik vind de leren tuigen van Ideal wel mooi maar die kunststoffen echt niet

Vickelientje

Re: [AR] Kunststof of leren tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:09

vuilniszakkenkunststof maar je heb idd wel gelijk

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:03

en als je ene Zilco koopt doe het dan bij de Lemerij (www.lemerij.nl) dat scheelt echt honderden euri's met andere dealers en de service is echt super!

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:50

hm..

als ik dit zo lees moet ik zeggen dat wij de tuigen af en toe ook gewoon onder de hoge druk zetten hoor, scheelt een hoop poetswerk.
wel dag daarna weer goed in het vet enzo