[AR] [NH] monty roberts halster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

johnnie

Re: [NH] monty roberts halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:25

tisje schreef:
hoi hoi!

ik heb van de zomer het boek van monty roberts gelezen:
de man die naar paarden luisterd...
ik wilde het met mijn jonge merrie proberen, maar het werkte niet helemaal omdat ze sowieso altijd als een lammetje achter me aan liep.

maarrr de laatste tijd is ze ontzettend lastig en ik blijf met moeite de baas over haar. ze steigert als we naar de longeerbak lopen en draait zich om en trekt mij mee...
nou las ik over het halster van monty roberts...

wat vinden jullie hiervan, denken jullie dat dit mij en mijn merrie zal helpen? heeft iemand tips?

Tisje,

Om iets te doen aan het conflict met je paard zou het beter zijn om eens wat meer informatie over jezelf en je meriie te geven.

Hoeveel ervaring heb je, welke stijl rij je met je paard, staat het paard thuis of in de manege, vertel eens wat meer over je paard, is ze duidelijk veranderd de laatste tijd en hoe denk je zelf dat dit komt, hoe vaak oefen je en wat oefen je, enz zodat iedereen een duidelijker beeld krijgt.

Er zijn een aantal mensen met ervaring die je op het goede pad willen zetten hier en die wachten op je verhaal.
Nou laat iets weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:24

Goed zo johnnie! Verder met het topic.
Daarbij heb ik ook nog een paar aansluitende vragen, om een beter beeld te krijgen van "het probleem".
@Tisje:
Hoe oud is je paard?
Hoe lang heb je haar nu?
Sinds wanneer uit ze dit 'lastige' gedrag? en welk gedrag is dit zoal?
Wat doe je allemaal met haar?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:36

Nou meldde Cassidy me juist dat het waarschijnlijk het paard is dat zij als veulen had. In haar profiel staat wat info tenminste ze dacht dat het om dit paard ging . Mooi paard overigens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:00

johnnie schreef:
Nou meldde Cassidy me juist dat het waarschijnlijk het paard is dat zij als veulen had. In haar profiel staat wat info tenminste ze dacht dat het om dit paard ging . Mooi paard overigens

Ja, ik zag net een post van Cassidy waarin ze dit aangaf, maar die is inmiddels verdwenen.
'kHeb het profiel van Tisje net bekeken (inderdaad een mooi paard), maar laat Tisje zich eerst even melden, voordat we er verder op in gaan.
Tisje, wil je aangeven of je uberhaupt behoefte hebt om hier dieper op in te gaan (wat je problemen met je paard betreft?)?