Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Zijn er ook mensen die met de Parelli manier een paard helpen om de trailer op te gaan?
Ik ben zelf nu begonnen met Parelli, met als "hoger doel" mijn paardje ook de trailer op te krijgen. Helaas heb ik op dit moment even helemaal geen auto, en kan ik dus het trailerladen niet oefenen
Dusssss: iemand met auto die volgens Parelli werkt en aan huis komt???
Of anders iemand anders die aan huis komt? Zouden die mensen mij in dat geval kunnen en willen PB-en met informatie over de methode die ze gebruiken, en een prijsindicatie?
welsje14 schreef:hallo,
mijn pony wou der ook met geen mogelijkheid op.
we hadden vanalles geprobeerd maar nog steeds lukte het niet. toen hadden we een keer s'ochtends geen voer op stal gegeven maar s'middags kreeg hij het op de trailer en we hadden de trailer voor de stal gereden. ze ging er in 1 keer op.(ze wou niet geleid worden maar wou zelf er op gaan dit doen we nog steeds we blijven alleen op de klep staan en stapt ze zelf verder voorin maakt iemand haar dan vast) steeds gingen we een stukje bij de stal weg totdat ze er zo op stapte nog wel steeds s'morgens geen voer en s'middags op de trailer. dit hebben we later ook afgebouwd nu stapt ze der op en als beloning krijgt ze dan een klein beetje biks. het probleem bij mijn pony was ze wil niet bij de andere paarden weg buiten als de paarden in het land staan concentreerd ze zich alleen maar daarop en krijg je haar er met geen mogelijkheid in. we hadden de manier gevonden maar later ging het steeds moeilijker en toen hebben we het op een andere manier geprobeerd die eerst neit wou. wel gewoon de trailer in stal(schuur) dan laten we haar een hapje biks uit de emmer dan zetten we het voor in en stapt ze der op gewoon geduld hebben
larixfire schreef:caat_eve schreef:Onze E-Pony ricardo is echt onmogelijk wat laden betreft... Hij weigerd gewoon de trailer in te gaan, en het wordt steeds erger..![]()
! Sins heeft ie 2 dagen geen brok gehad (wel hooi ander sist al helemáal zielig) en dan weigiert 'ie nog de trailer in te gaan..
Volgens mij spoor jij niet helemaal. Wat denk je nou dat een paard die zijn voer niet krijgt het assosieert met het feit dat ie de trailer niet in ging en dat hij het de volgende keer wel doet ?????
Volgens mij heeft je paard geen cursus nodig maar jij zelf !!!!!!!!!!!!
Zou in iedergeval snel hulp inschakelen want ik vind het doodzielig voor het paard.
Blue_Star schreef:Niet alleen zielig voor het paard maar dit kan gevaarlijke lichamelijke gevolgen hebben.Tussen de voertijden mag er niet meer dan 10u zitten en bovendien moet je je aan het vooraf besproken voertijd houden!
Doe je dat niet,krijg je een paard dat een grote kans heeft op kolieken.
Jovarna schreef:Blue_Star schreef:Niet alleen zielig voor het paard maar dit kan gevaarlijke lichamelijke gevolgen hebben.Tussen de voertijden mag er niet meer dan 10u zitten en bovendien moet je je aan het vooraf besproken voertijd houden!
Doe je dat niet,krijg je een paard dat een grote kans heeft op kolieken.
Wil je dit 'es uitleggen? Waarom mag er niet meer dan 10 uur tussen zitten en mòet je je aan de voertijd houden?
Blue_Star schreef:De maag moet regelmatig werken,je kan het best je paard in kleine porties verspreidt over de dag voeren,zo blijft de spijsvertering op gang.
Waarom je aan de voertijd moet houden??
Denk eens na,geef een paard om 16u eten en dan eens om 20u,wedden dat ze er allemaal op afvliegen??Dat is vragen om kolieken.
larixfire schreef:caat_eve schreef:Onze E-Pony ricardo is echt onmogelijk wat laden betreft... Hij weigerd gewoon de trailer in te gaan, en het wordt steeds erger..![]()
! Sins heeft ie 2 dagen geen brok gehad (wel hooi ander sist al helemáal zielig) en dan weigiert 'ie nog de trailer in te gaan..
Volgens mij spoor jij niet helemaal. Wat denk je nou dat een paard die zijn voer niet krijgt het assosieert met het feit dat ie de trailer niet in ging en dat hij het de volgende keer wel doet ?????
Volgens mij heeft je paard geen cursus nodig maar jij zelf !!!!!!!!!!!!
Zou in iedergeval snel hulp inschakelen want ik vind het doodzielig voor het paard.