wie rijd er met een barebackpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:11

als ik erop zit met m'n dikke reet, zie je niet eens dat er een bbp op ligt

Anoniem

Re: wie rijd er met een barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:18

Zo te zien, heeft Morrie niet zo'n hoge schoft? Jovarna wel, daar wil ik eigenlijk nog iets op verzinnen wat de bareback betreft. Iemand toevallig een tip??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:19

nee Morrie heeft geen schoft, een stalgenoot heeft het bbp geprobeerd op haar KWPNer met megahoge schoft en het als onbruikbaar bestempeld........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:26

Misschien voor hem/haar een excuus om niet met bbp te gaan rijden?!?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:27

ze wilde graag met bbp rijden, maar me dit pad kan het niet op haar pard met hoge schoft, verder heeft niemand zo'n ding bij mij op stal, ze zijn niet zo natural daar

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 19:28

Iemand enig idee welke maat ik moet hebben voor mijn paard van 1m66 ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:09

marleen_usar schreef:
Iemand enig idee welke maat ik moet hebben voor mijn paard van 1m66 ?

Maat full, denk ik.

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:50

Tip: meet de omtrek van je paard, daar waar de singel zit
Zo kun je kijken wat voor maat pad/singel je nodig hebt.

De maat van de pad zelf is vooral afhankelijk van je eigen zitvlak. Alhoewel een pony-pad natuurlijk minder mooi staat op een paard van 1m66, kan het goed zijn dat je hier zelf prima op zit.

Voor paarden met een hoge schoft is het misschien een idee om een pad te maken met uitsparing, net als je wel bij dressuurzadels ziet. Zou daar animo voor zijn? (kan wel eens een proef-pad maken)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:24

callippo schreef:
Voor paarden met een hoge schoft is het misschien een idee om een pad te maken met uitsparing, net als je wel bij dressuurzadels ziet. Zou daar animo voor zijn? (kan wel eens een proef-pad maken)

Ja, daar heb ik wel belang bij!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:33

Ik heb ze ook met het voorstuk teruggesneden gemaakt maar voor een paard met een hoge schoft moet je dan een behoorlijk stuk terug gaan hoor wil je dat de schoft niet geraakt wordt.
Ik rij zelf ook met een bbp (gemaakt van dubbel lamsvel) met teruggesneden "kamer" zeg maar, op mijn tank gaat het net maar het paard van mijn vriend krijgt hem alleen op aan de longe, rijden zou bij hem niet gaan want hij zal daar echt drukkingen van krijgen, zou ik de kamer nog verder terugsnijden zeg maar, zodat zijn schoft helemaal vrij ligt, blijft er geen bbp meer over
Enige oplossing die ik zie voor paarden met een redelijke schoft zou een dekje met dikke inlages eronder zijn, maar of dat zou blijven liggen........? (ik ga dat in de toekomst dus wel proberen)

Mijn BBP:
Afbeelding

Door al het dikke lamsvel zie je bijna niet dat hij teruggesneden is maar dat is hij dus wel.
Hier zitten ook 2 stevige lagen foam in (als zijnde inlages voor een pad van een boomloos zadel, zelfde vorm ongeveer) en op de ruggengraat zit niets, alleen lamswol dus maar daar ga ik denk ik nog een strook van wegknippen. De stukken foam komen ook niet op de ruggengraat, die zitten zo'n 4cm uit elkaar.

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 02:48

Wow wat een prachtig BBP die ziet eruit alsof je erin kan overwinteren in Rusland..

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 04:47

tamary schreef:
natural ride deluxe bv heeft een soort plastic miniboom/schoftboog waar de singel en stijgbeugels aan zitten. Een goede pad onder de barebackpad wil vaak ook wel helpen om de pad te stabiliseren zodat deze met beugels ook blijft liggen.

Ik heb/gebruik een DeLuxe pad en heb een Barefoot gehád.
Het is NIET goed om met de stijgbeugels op de DeLuxe te klimmen: gebruik een kruk.
De Barefoot vond ik niet beter, wel slechter en heb ik na een uitgebreid vergelijkend en gekwantificeerd zadelonderzoek ongeschikt bevonden voor ons gebruik en weer verkocht.
We hebben nu (buiten het pad) alleen nog een degelijk gemaakt cordura boomloos zadeltje voor zoonlief van nu bijna 4. Verder alleen goed passende boomzadels.

Het DeLuxe-pad vind ik niet geschikt om mee te gaan ríjden. Wel heeft het een functie om dingen met je zit en met de hulpen in de bak uit te proberen.
Als je een fatsoenlijke onafhankelijke zit hebt sta je niet in de beugels en al helemaal niet ongelijk dus is de belasting het punt niet en helpen ze je wel om zonder te klemmen je benen rustiger te houden: je bent tenslote aan het proberen...

Ik ben zelf meer dan een beetje gammel en raad ruiters met minder perfecte lijven én aan veel te gymnastieken én een goed passend (bij paard, lijf, rijstijl en gebruiksdoel) boomzadel te kopen. Als de investering eventueel een probleem mocht zijn moet je dát oplossen, niet dit als een schijnargument voor een pad of boomloos 'zadel' gebruiken.

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:59

toverpaardje schreef:
Wow wat een prachtig BBP die ziet eruit alsof je erin kan overwinteren in Rusland..

Hihi dat kan dus ook
En in de zomer zou het lekker koel moeten zijn, 1 van de fijne eigenschappen van lamsvel. Dat heb ik nog niet uit kunnen proberen want ik gebruik hem pas een maand of 2

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:28

Huertecilla schreef:
tamary schreef:
natural ride deluxe bv heeft een soort plastic miniboom/schoftboog waar de singel en stijgbeugels aan zitten. Een goede pad onder de barebackpad wil vaak ook wel helpen om de pad te stabiliseren zodat deze met beugels ook blijft liggen.

Ik heb/gebruik een DeLuxe pad en heb een Barefoot gehád.
Het is NIET goed om met de stijgbeugels op de DeLuxe te klimmen: gebruik een kruk.

Probleem is hier vaak een gebrek aan krukjes onderweg. Op stal gebruik ik eigenlijk altijd een opstapje, maar onderweg is dat er niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:26

Jovarna schreef:
callippo schreef:

Ja, daar heb ik wel belang bij!

Eveline, hoe ver ben je hier inmiddels mee?
Ik heb nog steeds interesse!

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:05

Ik heb de bbp de luxe van Emiel Voest. Is van een soort foam gemaakt die de druk regelmatig verdeeld. Mijn volbloed zit niet zo makkelijk en op deze bbp kan ik makkelijk blijven zitten. Ben er erg tevreden over maar hij is best wel prijzig. (zie www.emielvoest.nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:18

Voordat ik ga kijken: is deze met een uitsparing voor de schoft?

hexodrien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:55

volgens mij niet maar hij drukt er niet op, mijn paard heeft een erg hoge schoft namelijk.

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:38

De buurman van mijn tante in Zwitserland heeft zo één. Ik vind het niet veel verschil met gewoon zonder zadel hoor, alleen dat je minder snel wegglijdt, dus dat is wel weer handig.

Hier staat een filmpje van mij en Elliot met barebackpad: http://media.putfile.com/Elliot-en-ik (ik heb de filmpjes opgenomen van tv weer dus, vandaar dat het soms een beetje raar lijkt en vandaar ook ineens dat meisje (mijn nichtje) aan het eind).