Maar na een tijdje ging het wennen, en 'k zou nu zelf ook wel zo'n zadel willen hebben. Je krijgt er iig een stevige en onafhankelijke zit van. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar na een tijdje ging het wennen, en 'k zou nu zelf ook wel zo'n zadel willen hebben. Je krijgt er iig een stevige en onafhankelijke zit van. 

Soxje schreef:Volgens mij is er iets niet goed op je nieuwe site pmarena (innovatack). Kan de links niet aanklikken.

en toen kwamen de paarden met nieuwe zadels. Heb daardoor denk ik een goeie zit ontwikkeld. Als je paard goed in balans loopt en alles zit lekker los, moet het draven geen probleem zijn, is toch een beetje op een blote rug zoals doorzitten. Thinky schreef:Maar ik vraag me af. Eigenlijk betekent dat, dat die luxe steuntjes en diepe zit van je zadel overbodig is en dat je moet leren rijden zonder die steuntjes.
Kan dat kloppen? Ik ben gewoon feedback aan het vragen over mezelf.
groetjes,
. Tussendoor rij ik regelmatig met bareback en dit 'voelen' gebruik ik telkens wanneer ik met zadel rij. Thinky schreef:Maar ik vraag me af. Eigenlijk betekent dat, dat die luxe steuntjes en diepe zit van je zadel overbodig is en dat je moet leren rijden zonder die steuntjes.
Kan dat kloppen? Ik ben gewoon feedback aan het vragen over mezelf.
Het vierkante dekje eronder gelegd (lekker dik nepbont), singel van 65 cm past prima, nog tig gaatjes over en pas na het opstijgen dacht ik dat de vorige eigenaar wel héél korte beentjes moet hebben want mijn knieën lagen in mijn nek. Ik had geen zin om af te stappen dus tijdens het stappen richting bos heb ik ze op maat gemaakt, dat is toch even uitproberen. Ik had hetzelfde euvel als met de testzadels namelijk dat mijn rechtervoet niet netjes in de beugel blijft, ik doe maar met mijn zweep die beugel weer iets naar achterenzodat mijn voet er meer in zit. Zal wel met mijn beenhouding rechts te maken hebben. Verder héérlijk, Sox liep als een trein eronder en de rit duurde ruim 1 1/2 uur. Ik kreeg alleen aan het eind wat wrijving aan de binnenkant bovenbenen. Het wat breder zitten is gewoon weer even wennen. Lichtrijden ging heerlijk en de galop ook. Ik ben een blij mens! 
dorientjuh schreef:At Tanja, ik wou dat ik zo had leren rijden! Bij de Spaanse rijschool leren de ruiters ook eerst zonder zadel te rijden, dat moeten ze verdienen.
echt om te gieren die vent! maar ik heb wél goed leren rijden bij die man, toen (ik was een jaar of 10 geloof ik, kwam net vers van de manege af) had ik echt een hekel aan hem maar nu begrijp ik ineens veel meer van wat ik toen heb geleerd en ik zie het nut er ook nog eens van in