Ambities van naturals

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:37

En een bosal?

EbbyT

Re: Ambities van naturals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:30

Mijn ambities verschuiven regelmatig, naja, eigenlijk heb ik er een hele boel maar ben ik de ene paar weken op de ene gericht en vervolgens op de andere. Gelukkig heb ik er ook een hele boel al gehaald .
Mijn ambitie is hoofdzakelijk verantwoord en goed met Stella tolten. Dus zonder gevecht of pijn of verkeerd lichaamsgebruik. Ze is nl ingetolt met een weggedrukte rug, een onderhals en sterrenkijkend. En de weg daarnaartoe -> verantwoord dressuren in combinatie met echt goed leren rijden.
En daaronder zitten een hele boel andere ambitites;
-eens veder komen met VD, dus ook richting grond ed, ipv alleen beentjes gooien en wat heen en weer wijken
-fijn kunnen grondwerken, of eigenlijk plezier terug brengen in het grondwerk en daar eens echt samen kunnen bewegen met actie en reactie (en dan niet uit angst)
-echt samen rijden
-en vooral; nog steeds meer echt contact met haar krijgen .
Bitloosrijden; een heel on-nh manier om bij mijn paard respect voor het halster te krijgen was om eens een keertje een goede ruk eraan te geven (en dan ook maar èen keertje!). Je zag een knopje in haar hoofd omgaan, zo van; he ze kan er toch wel wat mee. En vervolgens eigenlijk nooit meer problemen mee gehad. Rijd trouwens met een stalhalster wat eigenlijk iets te klein is waardoor het zeer nauw aansluit op haar hoofd, en daardoor weinig ruis (heb ik het idee ). Touwhalster zit te los en regeerd ze amper op sturen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:47

Hey wat een leuk topic!

Wat ik echt wil met mijn pony, is een goede band met haar hebben.
Ik zou ook wel heel graag eens een western wedstrijd met haar willen hebben, maar zover zijn we nog lang niet
En ik ga er ook niet voor haasten, western vinden wij beiden leuk

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 14:33

Cow_horse schreef:
Hey wat een leuk topic!

Wat ik echt wil met mijn pony, is een goede band met haar hebben.
Ik zou ook wel heel graag eens een western wedstrijd met haar willen hebben, maar zover zijn we nog lang niet
En ik ga er ook niet voor haasten, western vinden wij beiden leuk

"Een goede band met haar hebben". Hoe meet je dat, waar lees je dat aan af?
Daar ben ik benieuwd naar.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:02

PeruaansePas schreef:

"Een goede band met haar hebben". Hoe meet je dat, waar lees je dat aan af?

Daar
ben ik benieuwd naar.

Leuk die vraag...
Een goede band hebben.....denk niet dat het ergens aan af te meten valt.

Ik dacht dat ik een prima band met mijn paard had(zowel op als naast hem)...ik reed inmiddels op hem iets wat anderen nog niet gelukt was.
Hij was ontspannen ,we reden al lange ritten in het bos.
Ik vertrouwde hem nog niet helemaal maar verder....ging het top.
Totdat ik na een tijd merkte dat ik hem echt vertrouwde tijdens het rijden.
Wat van tevoor weleens eng was(wat ik dacht dat hij eng ging vinden) keek hij niet meer van op.
De schrik/staak momenten werden steeds schaarser , ik besefte dat al die tijd had ik niet echt vertrouwen in hem maar veel belangrijker...
Hij dus ook niet in mij!!!!
Ik voel nu dat de wederzijdse vertrouwensband er is.
Heeft lang geduurd...

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:55

Nouja ik denk dat een 'goede band' voor iedereen (net weer) anders is.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:15

Peruaanse Pas, Leuk dat je dat vraagt
Zelf denk ik dat het voor iedereen verschillend is, dat iedereen er anders over denkt.
Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik zou heel graag willen dat mijn pony en ik elkaar volledig vertrouwen, als je al volledig vetrouwen mag en kan zeggen.
Zoals bijvoorbeeld wanneer we buiten lopen, dat ze niet voor alles aan de kant hoeft te springen, of geen sprint hoeft te nemen vanwege een vogeltje dat overvliegt, of een tractor die langs rijd. Dat ze op mij kan vertrouwen.
En we werken er aan.
Ik wil mijn mijn pony begrijpen.

Pfoe. ik vind het wel moeilijk uit te leggen.
Ik volg op het moment het eerste programma van Pat Parelli, Partnership en we zijn nog maar op het begin.
Ik zag een filmpje van Honza Blaha met Gaston, die twee zitten zo vol vertrouwen in elkaar. Die hebben echt een band.
Misschien dat als je dat filmpje ziet, je snapt wat ik (ongeveer) wil met mijn pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:19

Staat dat filmpje ergens op internet?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:22

Ik heb een PM gestuurd met de link erin

Fitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:26

Mijn doel is om totale ontspanning te krijgen van mij en m'n paard tijdens het rijden. En dat we elkaar helemaal kunnen vertrouwen.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:13

Wat ik ontzettend gaaf vond met mijn pony was dat hij in het weilan in galop naar me toe kwam als ik hem riep. Dat was vlak nadat ik met clickertraining was begonnen. Dat vond hij zo ontzettend leuk!

Ik heb het op film staan, voor de link kun je me pb-en want een link naar buiten is niet toegestaan dacht ik...

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:30

Eigenlijk heb ik niet echt ambities, ja het leuk hebben met mijn paardjes.
Maar ik ben van plan om met Lady (paard van mijn zus) VD te gaan doen, ik hoop dat het nog wil want ze is 20. Het is wel een 'elastisch' paard, en ze vliegt de wei nog door alsof ze veulen is en aandacht vindt ze wel leuk. Dus ik hoop dat Lady het ook een leuk plan vindt.
Met Santos, mijn eigen pony, misschien ook als het goed gaat met Lady. Santos is wat baziger, dus ik wil eerst oefenen met Lady. Lady laat ook meer toe.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:38

Ik heb nog een ambitie: ten alle tijden blijven zitten zonder zadel en daarbij ook nog het paard kunnen sturen en tempobeheersen.
Gelukkig heb ik nu een instructeur met paarden gevonden waar ik zonder zadel kan rijden en waar ik dat dus heerlijk kan oefenen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:10

Mijn ambities zijn
Genieten van mijn knollie (en vanaf mei 2006 ook haar veulen) op een manier die voor ons alle 2 zo aangenaam mogelijk is. Meer ambities hebben we niet gewoon genieten van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:41

Quinzy schreef:
Mijn ambities zijn
Genieten van mijn knollie (en vanaf mei 2006 ook haar veulen) op een manier die voor ons alle 2 zo aangenaam mogelijk is. Meer ambities hebben we niet gewoon genieten van elkaar.

Dit had ik exact zo kunnen schrijven...!

En ik zag dat Sweety 4 dagen na Jovarna is uitgeteld. Spannend hè!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:47

Cow_horse schreef:
Ik heb een PM gestuurd met de link erin

Zou je 'm mij ook willen sturen ?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:48

Citaat:
Dit had ik exact zo kunnen schrijven...!

En ik zag dat Sweety 4 dagen na Jovarna is uitgeteld. Spannend hè!

Indd wij kunnen hier al niet meer wachten en maar duimen dat alles goed gaat ook bij jullie he.