[AR] 11 jarige welshpony tuigen????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Re: [AR] 11 jarige welshpony tuigen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 11:39

De pony is verkocht aan mensen die er marathon mee willen gaan rijden, want ze was te pittig voor onze dochter. Maar ze was klaar om voor de kar te gaan, en ze deed het echt heel goed. Stond al tussen de losse lamoenen. Dus ik ben overtuigd dat het kan met een iets oudere pony die al bereden was.
Nu gaan we een grote rustige shetlander zoeken en die kan dan ook voor de kar als dat goed gaat.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:02

Jammer zeg ..

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:03

maar ik zie dat er in je topic van shet gezocht al een goed iemand gereageert heeft

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:45

Het kan makkelijk,
een vriendin van mij heeft een pony van 14, ook een welsh.
Hij was altijd heel vervelend en heel druk, tovch begonnen met beleren, heeeel erg langzaam.
Met de dubbele longe was echt een gevecht in het begin, maar langzaam laten wennen aan het longeren en toen die dat eenmaal snapte vond die het heel erg leuk!
Langzaam iets verder gegaan, takje erachter, auto bandjes, sulky en uiteindelijk een kar...
Nou hij is nog nooit zo braaf geweest, hij is zelfs onder de man nu braaf met alles. Hij vind het leuk dus ik denk dat het wel degelijk kan, als je maar geduld hebt, maar bij een jonge pony is dat niet minder!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:27

Natuurlijk!! Mijn pony is ook pas op zn 11e betuigd. Het is juist handig dat ze al onder het zadel hebben gelopen, dan snappen ze het sturen enz. tenminste

Shirlemiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 08:25

OemmiejO schreef:
Natuurlijk!! Mijn pony is ook pas op zn 11e betuigd. Het is juist handig dat ze al onder het zadel hebben gelopen, dan snappen ze het sturen enz. tenminste

Wij hebben ook onze 11 jarige Tinker pas geleden betuigd en dat ging ehct heel makkelijk,we rijden nu al door het bos met haar.Ze doet het veel beter dan onder het zadel,we hebben het idee dat ze dit veel leuker vind en er meer plezier in heeft.Het zadel is verkocht en we gaan nu alleen nog maar mennen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:09

leeftijd speelt geen rol, de meeste paarden die in de mensport lopen komen oorspronkelijk uit de dressuur of springen en zijn soms ook al een jaar of 10 als ze betuigd worden.. doe wel voorzichtig want vaak weten ze de truukjes beter dan jonge paarden.. succes