[AR] [AR]Lengte menzweep.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:43

het kan aan mij liggen, het kan aan de foto liggen. Maar ik vind dat hij erg ver voor de wagen staat... Kan je het lamoen niet korter maken?

tinkert_tje

Re: [AR]Lengte menzweep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:48

mijn zweep is 180
zodat ik hem mooi bij het schoftje hulpen kan geven

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:20

Gillian; Jouw zweep zou ik zelf te kort vinden. Omdat je hem niet makkelijk bij zijn schoftje kan aanleggen.

gillian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 15:43

mriekie schreef:
het kan aan mij liggen, het kan aan de foto liggen. Maar ik vind dat hij erg ver voor de wagen staat... Kan je het lamoen niet korter maken?

Is al een beetje aangepast, maar hij kan er niet dichter bij staan want dan raakt ie het lamoen

Sjonniej schreef:
Gillian; Jouw zweep zou ik zelf te kort vinden. Omdat je hem niet makkelijk bij zijn schoftje kan aanleggen.

Daarom ook m'n vraag
Ben op zoek naar een langere zweep, 1.80, 2.00 ofzo.

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:41

de mijne is van dobhert (ik weet niet hoe je het schrijft, zoeist volgens mij) die is 2 meter. ze zijn best fijn

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:21

Die van mij gok ik net een meter. Ik reed eerst altijd echt recreatief, en toen reed ik zonder zweep, tikte alleen heel licht met de teugels op de rug. Nu ben ik echt aan het oefenen, heb de teugels ook 'normaal' vast (hoe het hoort met het mennen) en moet dus ook van mezelf een zweep vasthouden. Ik kom alleen bij zijn kont als ik helemaal naar voren buig (het is een welshpony) dus rijdt ik hem nu alleen op stem. Het is eigenlijk niet eens zo onhandig, want ik kan me voorstellen dat ik hem eens perongeluk een tik zou geven als ik aan het ** ben met die teugels. Voorwaats issie toch wel op mijn stem en teugels. Ben al een tijdje op zoek naar een goede menzweep, deze vakantie moet het er echt maar eens van komen. Oja de zweep gebruik ik ook voor richting aanwijzen (naar links).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:45

Ik had er eentje voor rond de 1.80 denk ik, maar daar mee kwam niet achter het schoftje om een kleine hulp te kunnen geven zonder naar voren te buigen.

Ik heb van de zomer van mijn meninstructeur toen als kadootje een hele dunne lange, superlichte zweep gekregen waarmee ik goed op juiste plek kan komen!

Een heerlijk zweep, ik ben er erg blij mee!