[AR] [NH] Omgangproblemen. Hoe beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:43

Ik heb zelf ook pas een zure pony gekocht
ze is al erg bijgekomen omdat ze zich in situaties heeft gewikkeld waar ze normaal slaag voor kreeg maar waar wij alleen maar om moesten lachen (bijvoorbeeld toen ze met haar tanden aan een plank bleef hangen een goede ruk ga en de plank eraf viel, ze kroop erg bang in een hoekje en begreep niet waarom we niet boos werden) Verder knuffelen we veel met haar ga ik vaak bij haar zitten zonder haar aan te raken of wat dan ook en ze loopt veel buiten in een groep. Ze begint het beetje bij beetje leuker te vinden vooral omdat niets hier moet, en veel mag (binnen bepaalde regels) Ze valt minder aan, wordt makkelijker in omgang en begint aandacht leuk te vinden.

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:49

euhm dat paard heeft daar echt wel een strontegoed leven hoor
Wendy heeft haar zelf nog nooit iets misdaan, paard valt gewoon zonder reden je aan.
was onlangs daar, steek mijn hand uit om haar te aaien, bijt ze daar toch wel niet in mijn arm.
en nee echt doorbijten, het staat echt knalblauw, en had twee vesten aan.
ook probeerde ze me precies over de wand heen te trekken ofzo.

ik denk dat hier een sterk staaltje NH mag bij komen kijken
paard is in sommige gevallen best wel braaf zoals longeren e.d.

tjah, wendy veel succes, als ik moet helpen zeg je het maar, dan neem ik wel armbeschermers mee

Agnes75

Re: [NH] Omgangproblemen. Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:49

Hmmm....dit geeft wel een beetje een ander beeld...hebben we het hier over het zelfde paard? Voor een paard wat mij zomaar bijt, heb ik maar 1 antwoord: die krijgt direkt een dreun en een grote mond. En dan even helemaal niets doen, zodat het paard er over na kan denken. De volgende keer is een grote mond dan meestal genoeg, zodat je niet nog een keer gebeten wordt. Maar ik doe dit altijd alleen als een paard me echt bijt zonder directe aanleiding. Een paard wat bijt uit angst moet je eerst vertrouwen geven, zo'n paard krijgt van mij wel een grote mond, maar als ie dan schrikt en zich terugtrekt, dan doe ik even niets, totdat het paard zelf weer op een vriendelijke manier contact zoekt en dan ga ik daar op in. Maar jij blijft de baas..

FunkyMirko

Re: [NH] Omgangproblemen. Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:40

Agnes75 schreef:
Hmmm....dit geeft wel een beetje een ander beeld...hebben we het hier over het zelfde paard? Voor een paard wat mij zomaar bijt, heb ik maar 1 antwoord: die krijgt direkt een dreun en een grote mond. En dan even helemaal niets doen, zodat het paard er over na kan denken. De volgende keer is een grote mond dan meestal genoeg, zodat je niet nog een keer gebeten wordt. Maar ik doe dit altijd alleen als een paard me echt bijt zonder directe aanleiding. Een paard wat bijt uit angst moet je eerst vertrouwen geven, zo'n paard krijgt van mij wel een grote mond, maar als ie dan schrikt en zich terugtrekt, dan doe ik even niets, totdat het paard zelf weer op een vriendelijke manier contact zoekt en dan ga ik daar op in. Maar jij blijft de baas..

Het hier idd over hetzelfde paard,
en een dreun geven bij haar is geen oplossing, ik denk dat ze dan zelf nog een poging zou doen om te bijten. Ik ben haar doen en laten nu al wat gewoon, en het lukt wel tussen ons, min of meer
Maar er begint vordering in de zaak te komen, dus zoveel te beter