Citaat:
pff nouw als ik dat zo hoor, zou ik nog wel eens n keer er over denken of ik dat paard wel wil blijven verzorgen. dat verzorgen doe je toch voor je lol, omdat je het leuk vind. kan me niet echt voorstellen dat je niet nog echt leuk vind.
maar zoals iedereen zegt haal die eigenaar er maar eens bij! kijken of die pony ook zo doet als de eigenaar hem longeerd of iets dergelijks. zo niet, dan is ze idd de baas over jou..
Hier ben ik het helemaal niet mee eens!
Als iets niet goed lukt hoef je nog niet te stoppen.
ik denk dat de TS zelf het beste weet wat ze doet.
maar goed, Ik heb ook nog een paar vraagjes aan Jou;
1. Hoeveel jaar is het paardje??
Als ze namelijk jong is kan het ook Puber reacties zijn.
dat ze aan het veranderen is en dan shagarijnig tegen je gaat doen enz.
is bij mijn paardje nu ook het geval.als ik de stal ook maar in kom oren in de nek. ze heeft dat nooit eerder gedaan, maar ik negeer het gewoon en dan lukt het ook gewoon enz.
ook als ik haar een heel klein beetje duw meteen oren in de nek en dreigen te schoppen. ik praat met harde, boze stem dat ze het niet moet doen en als ze door gaat krijgt ze meteen een tik op haar kont met de zweep. als ze mij probeerd te schoppen kan ze er een terug verwachten .. 
2. Wat hierboven al is gezecht; haal er iemand bij. misschien heeft ze ergens pijn ofzo.
3. ik las dat als de eigenaar erbij was heel braaf was enz.
waarschijnlijk is ze jou de baas.
je kunt het beste heel streng voor het welshje zijn bij alles wat je doet. blijf goed naar haar kijken, en als ze ook maar een beetje omhoog komt of dreigen te stijgeren meteen harde stem en desnoods tikje tegen haar borst aan. wel natuurlijk altijd oppassen!
4. Vraag aan de man (of wie het was) die haar de dag van tevoren gelongeerd had hoe het precies ging op de details na.
misschien is ze ergens heel erg van geschrokken of misschien wel omgevallen en heeft ze pijn.
Nou, veel succes.
Groetjes