[AR] [LO] en wandelen.. Een regelrechte ramp met welsh!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:42

Ben het helemaal met Amondi eens. Zoek alsjeblieft hulp van een professional in overleg met de eigenaar. Voordat je een ongeluk overkomt.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:55

Heel vroeger eens met een shetlanderhengstje gehad...die pakte ik toen bij beide voorbenen. Dat had hij duidelijk niet verwacht!!!

Maar nu even serieus, want dat is geen optie met jouw pony.
Jullie hebben een dominantieprobleempje, wat zo gauw mogelijk rechtgezet moet worden. Dat mag best even van dik hout zaagt men planken. Ook dat verhaal van platdrukken in de stal, dat gedrag moet je direkt afstraffen met een rotschop. Want zo'n pony denkt dat ie de baas is, en wordt levensgevaarlijk!!
Na jouw berichtjes denk ik niet dat je dat zelf redt. Zoek hulp van iemand die wat dominanter kan zijn.

Voorbeeld; ooit heb ik een paard van iemand gereden. Die had ook een ander paard, met een veulen van een half jaar. Op een dag kwam hij de stal van dat veulen binnen en die draaide zich om en haalde vol uit. Hij heeft toen dat veulen letterlijk alle hoeken van de stal laten zien, met veel kabaal heeft hij het met een bezem de hele stal doorgemept. Ik stond er wit weggetrokken bij...
Sindsdien was dat veulen de braafste en gehoorzaamste die ik ooit meegemaakt heb.
Mocht je dit wreed vinden; heb je weleens gezien wat er met een veulen in de kudde gebeurt als hij een ander paard treitert?

Sily

Re: [LO] en wandelen.. Een regelrechte ramp met welsh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:25

beantsje het is idd even schrikken de eerste keer dat je zoiets mee maakt zoals jij met het veulen.

Maakte het de eerste keer mee met een volwassen paard en trok geloof ik ook even weg.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:57

Citaat:
pff nouw als ik dat zo hoor, zou ik nog wel eens n keer er over denken of ik dat paard wel wil blijven verzorgen. dat verzorgen doe je toch voor je lol, omdat je het leuk vind. kan me niet echt voorstellen dat je niet nog echt leuk vind.
maar zoals iedereen zegt haal die eigenaar er maar eens bij! kijken of die pony ook zo doet als de eigenaar hem longeerd of iets dergelijks. zo niet, dan is ze idd de baas over jou..

Hier ben ik het helemaal niet mee eens!
Als iets niet goed lukt hoef je nog niet te stoppen.
ik denk dat de TS zelf het beste weet wat ze doet.
maar goed, Ik heb ook nog een paar vraagjes aan Jou;

1. Hoeveel jaar is het paardje??
Als ze namelijk jong is kan het ook Puber reacties zijn.
dat ze aan het veranderen is en dan shagarijnig tegen je gaat doen enz.
is bij mijn paardje nu ook het geval.als ik de stal ook maar in kom oren in de nek. ze heeft dat nooit eerder gedaan, maar ik negeer het gewoon en dan lukt het ook gewoon enz.
ook als ik haar een heel klein beetje duw meteen oren in de nek en dreigen te schoppen. ik praat met harde, boze stem dat ze het niet moet doen en als ze door gaat krijgt ze meteen een tik op haar kont met de zweep. als ze mij probeerd te schoppen kan ze er een terug verwachten ..
2. Wat hierboven al is gezecht; haal er iemand bij. misschien heeft ze ergens pijn ofzo.
3. ik las dat als de eigenaar erbij was heel braaf was enz.
waarschijnlijk is ze jou de baas.
je kunt het beste heel streng voor het welshje zijn bij alles wat je doet. blijf goed naar haar kijken, en als ze ook maar een beetje omhoog komt of dreigen te stijgeren meteen harde stem en desnoods tikje tegen haar borst aan. wel natuurlijk altijd oppassen!
4. Vraag aan de man (of wie het was) die haar de dag van tevoren gelongeerd had hoe het precies ging op de details na.
misschien is ze ergens heel erg van geschrokken of misschien wel omgevallen en heeft ze pijn.

Nou, veel succes.

Groetjes

Njen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:15

Dat probleem heb ik met een minishet, maar dan een veulen, elke keer bij het poetsen begint ze te bokken en steigeren naar me laatst liet ze zich zelfs naar achteren vallen, of het nou expres of perongeluk was, de eigenaresse zorgt er momenteel voor, ik hou me met de haf en de ezel wel bezig, die ezel doet het ook weleens, maar dat is alleen bokken uit speelsheid of als ie boos is als ik hem van die shet scheid ofzo.