[AR] [Lo] Verzorgpaard doet raar met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

crazymolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:43

Ben ik helemal met eens Sabrina!!!

Afbeelding

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:15

ik wijs niet alle dingen af ofzo...
ik ga een aantal tips uitproberen die ik hier gehad heb...

mulp

Re: [Lo] Verzorgpaard doet raar met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:33

Probeer het eens op een freestyle manier in en pedhock of binnenbak zonder longeerlijn en aansporen met hand (voorwaarts) en halstertouw (aandrijving,door het rond te draaien als ie vooruit moet).

Als dat niet lukty probeer dan eerst het vertrouwen te krijgen door het volgende.
Ook in pedhock of binnenbak of iets dergelijks. Laat het paard los lopen zonder iets. Als ie stil is maak je je groot en loop je er op af, zodat het paard weg gaat. Je loopt altijd naar de hals. Op een gegeven moment komt het paard naar jou toe. Beloon hem heaar dan goed door klopje of snoepje of iets dergelijks wat ie fij vindt. Probeer hem dan vervolgens met de hand mee te krijgen , zonder hem aan te raken. Let op neem wel bochten om met hem te lopen anders is het niet interessant voor het paard. En wat je ook vooral moet doen als je ztil staat wanneer het paard loopt is dat je een gewone houding aanneemt dus niet die groote wanneer je naar de schouder van het paard loopt.

Is dat gelukt probeer het dan nog een keer.

Suc-6

crazymolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:08

Ik denk dat het beter is, dat je iemand zoekt die je kan helpen, anders gaat dat nog mis.

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 16:55

@ mulp: Thanks voor de tip, ga ik ook een keer proberen!

@ crazymolly: Ja is misschien ook wel handig...heb ook wel eens samen met m'n moeder gelongeerd, en dan doet ie het niet..