[AR] [LO] met dubbele teugel longeren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [LO] met dubbele teugel longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:47

knollover schreef:
nujaro schreef:
ik gebruik de dubbele longe ook nit zo heel vaak hoor, want ik moet hem lenen van mijn vriendin, maar ik was wel benieuwd wie het nog meer gebruikte en wat jullie ervan vinden:P maar er mogen natuurlijk altijd nog meer reacites bij:D

van mij mag je de dubbele longe altijd lenen hoor

dand je wel

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:06

Mijn 3,5 jarige accepteerd het bit moeilijk met het rijden. Hij is namelijk steeds aan het schudden en trekken, hij zoekt totaal geen aanleuning. En het enige dat ik hem tot nu toe vraag is wat met zijn hals te zakken; als hij mijn hand volgt sta ik dus wat teugel toe; hij probeert het steeds, maar na een enkel ogenblik komt hij weer omhoog.

Vorige week had ik het met dubbele longe geprobeerd; ik werk al met lange lijnen achter hem, dus naar de volte was voor hem geen grote verandering. Er zaten wel goede stukken tussen, maar net als met het rijden was er wat getrek en geschud op wat momenten.

Nu had ik de lijnen door de ring aan de zijkant van mijn longeersingel zitten [zoals wanneer ik met lange lijnen werk], waarbij ik de buitenste lijn ter hoogte van de longeersingel over z'n rug had gehaald.

Is dit de goede manier of moet ik de lijn door andere ringen halen, of wellicht is het beter om de buitenste lijn achter zijn kont langs te halen?

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:13

Ik vraag me ook af hoe je het nou precies aan moet pakken, ik heb gister voor het eerst met dubbele longe gelongeerd in het begin schrok pim er nogal van maar nadat ik eerst een tijdje met m meeliep ging het wel. ik vraag me alleen hoe je de longeerlijnen (ik heb 2 enkele) aan het bit vastmaakt. tijdens mijn lessen waren we juist aan het oefenen op laag en diep, echt zoveel mogelijk ontspanning en nu deed ie dat geweldig!

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:56

ik longeer gewoon met een schoftje van wat we ook gebruiken met mennen, en haal de lijdsels via het bit dood de oogjes waar je normaal je lijdsels door doet (kan even niet op de naam komen)

Nouvel

Re: [LO] met dubbele teugel longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:26

De merrie die ik nu rijd heeft last van rug en mag daarom even niet onder het zadel lopen, maar wel onbelast bewegen.

Ik span haar nu in en ik longeer haar met dubbele longe.
Wel weer even wennen, want het is toch weer anders dan met Fie en ik had het ook al een hele poos niet gedaan, maar het ging gelukkig niet echt slecht!

Ik heb nu 1 gewone longeerlijn waar ik de klip vanaf heb gezaagd.
Aan beide uiteinde heb ik dunne koordjes van ong. 4 meter geknoopt met een klipje aan het uiteinde.
Die koortjes haal ik door de leidselogen, door de bitringen en dan maak ik opzij van het schoftje vast.
De buitenlonge laat ik over de rug lopen en niet achterlangs. Misschien dat ik dat later nog eens probeer, maar voorlopig houd ik het even zo!

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik dit paard lager in de hoofd/hals houding wil hebben met het neusje er meer uit, maar dat lukt me op deze manier nog niet zo...
Ze loopt graag hoog en dan iets achter de loodlijn.
Iemand misschien tips?
De boel anders vast maken misschien?

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:58

Pim loopt ook vaak hoog met zijn hoofd en als hij rond loopt dan ook hoog dus niet echt ontspannen ik was dus ook ontzettend verrast toen hij met de dubbele longe zo laag en diep ging lopen.

ik had 2 losse longeerlijnen en een had ik vastgemaakt met zoon longeerstukje die aan allebei de bitringen vastzit en dan de longeerlijn daar weer aanvast en de andere had ik van de ene bitring door de andere gedaan. en dan inderdaad door (ik heb een ingeproviseerde longeesingel, het is een stuk van een tuig voor voor de wagen) een lus gehaald en dan achterlangs. de andere had ik gewoon zoals je normaal ook zou longeren.

ik denk eigenlijk dat dit niet echt de goede manier is maar het werkte wel. ik moet erbij zeggen dat pim wel erg trok