want dit ziet toch iedereen dat dit echt een veeeeel te klein karretje is voor dit paardje
maar goed dat is al vaak gezegt

het is wel een erg mooi paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tinkert_tje schreef:ik hoop/denk dat het een grapje is![]()
want dit ziet toch iedereen dat dit echt een veeeeel te klein karretje is voor dit paardje
maar goed dat is al vaak gezegt![]()
het is wel een erg mooi paardje
Jeroentje schreef:Een ander puntje wat ik zelf niet zou willen is de houten stokken van je lamoen want die zijn naar mijn idee (en meerdere mensen vinden t) niet sterk en als ze kapot gaan door iets (bijv. dat een paard er overheen slaat) heb je heel veel kans op wonden door splinters/scherpe randen en dergelijke. Bij ijzer heb je dat minder en als ze daar op hangen is t rond en t gaat niet zomaar kapot...
napie schreef:Als ik jouw mening lees dan rijd dus 99% van alle tweewiel rijders verkeerd gezien die allemaal met rechte bomen rijden
napie schreef:Daarbij rij je met een hengst voor een ongeremde wagen die hij ook vrij gemakkelijk kapot krijgt. Ik weet wel dat hij heel braaf is, maar toch.....
Neonlight schreef:Een tweewieler moet druk op de rug geven voor de balans. Als een 2-wieler geen druk op de rug geeft stuitert hij in de lichtogen en komt ie hobbelend achter het paard aan, dit is veel vervelender voor het paard als een beetje druk op de rug.
KingMarco schreef:Napie napie napie, ik ga hier verder niet over in discussie. Als je er echt serieus over verder wil discusseren kan dat per pb. Ik ben namelijk geen een of ander dom wicht ofzo en heb zeker geen zin om hier in een enorme discussie los te barsten.
radnah2 schreef:KingMarco schreef:Napie napie napie, ik ga hier verder niet over in discussie. Als je er echt serieus over verder wil discusseren kan dat per pb. Ik ben namelijk geen een of ander dom wicht ofzo en heb zeker geen zin om hier in een enorme discussie los te barsten.
Ik zou ook geen discussie aangaan![]()
Maar ik vinden hengsten nou niet bepaald sterker dan een ruin of een merrie hoor. Ik vind ze allemaal even sterk maar het ligt echt aan het karakter en dan maakt het niet uit wat voor geslacht het is.
betweetertje schreef:vrouwen zijn toch het sterke geslacht
KingMarco schreef:Ben er namelijk van overtuigd dat als de bomen horizontaler zouden liggen de druk op het schoftje onnodig groter is. En het wagentje moet niet kleiner zijn, omdat dan de kans op achterover kantelen groter zou zijn.
Maar ben benieuwd naar jullie mening.
Arretje schreef:Nou ja, ik vind dat Irma zelf ook wat stekelig reageert hoor, dan roep je het ook over je af.
Met je tweede opmerking ben ik het niet helemaal eens; het gaat om de verhouding tussen de grootte van de kar ten opzichte van het paard. In die zin maakt het wel degelijk uit wat voor paard er voor staat. Vaak zijn hengsten wat drukker dan merries of ruinen, maar ik ben het met je eens als je zegt dat een merrie zo'n karretje net zo gemakkelijk platstampt als een hengst. Dat verschil maakt in deze discussie naar mening niet zoveel uit.
confetti schreef:De wagen is echt te klein. Als je erachter zit, dan mogen de leidsels zijn lichaam niet aanraken, maar net boven de rug liggen (hoe zeg ik dat zo) en in jouw geval zit je een beetje onder het paard, ipv er een beetje boven. .