[NH] Ik heb een zigeuner! (paardenpersoonlijkheid/hempfling)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: [NH] Ik heb een zigeuner! (paardenpersoonlijkheid/hempfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:44

snowdon, dat stukje van amanda die hond, das is express zo gedaan, prachtig mooi stuk vind ik
dat een paard zo'n vergrootglaseffect op de mens heeft dat het het slechtste in de mens naar boven kan halen, om er vervolgens zelf onder te lijden

spyro, dr schijnt zelfs een opleiding te zijn voor het analyseren van mensen aan uiterlijke kenmerken, zou ik heel graag willen eigenlijk hihi, maar meen dat ze ook nog bezig zijn met dat veel te onderzoeken, veel mensen geloven er niet in
maarja dat kom ik ook tegen bij het analyseren van paarden, tot ze hun eigen paard laten doen en ik daar niks over weet en ik toch een compleet goede analyse maak, erg leuk dan die reacties hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:37

Dat stukje met die hond vond ik nergens op slaan en had voor mij totaal geen uitwerking. Het valt me op (ik heb het boek ook) dat de lelijkere paarden volgens dit soort systemen meestal meteen een slechter karakter hebben. Plus dat er mega wordt gegeneraliseerd. Ik vind eht ook nogal opvallend dat hij ergens roept dat ieder paard binnen een van de 26 karakters valt, maar vervolgens allerlei types naar vorne kom zoals een duif met een vleugje minister enz. Ja, zo kan ik het ook, dan kan je alles wel op die manier verklaren. Paarden zijn net als mensen allemaal uniek van karakter en zijn neit in een hokje van een bepaald karakter te stoppen en die ene kruin meer of minder op zn hoofd of hals zal echt geen steek uitmaken voor zn karakter hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:39

Ik kon trouwens mijn eigen paarden beiden in geen enkel type vinden. En als ik volgens bijvoorbeeld tellinton jones mn paard analyseer krijg ik hele tegenstrijdige karaktereigenschappen naar voren en van alles wat ik totaal niet in hem terugvind.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:38

fellor, ik analyseer via de methode van jones, het is logish dat je tegenstrijdige kenmerken tegen komt, een paard is nooit 1 ding zeg maar, alle eigenschappen samen vormen het karakter
als bv de puntkin gelijk opvalt als je naar het paard kijkt, heeft de eigenschap daarvan grote invloed, of een grote kaak etc... zo kunnen negatieve eigenschappen heel erg verminderen, maar positieve ook...

over hempfling, ben het er mee eens dat elk paard uniek is, maar dat vind hij ook zeker wel, het boek is gewoon op een moeilijke en diepgaande manier geschreven, vind het voorbeeld met de hond juist prachtig, moest het ook een keer of 3 lezen voor ik het echt begreep...

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:24

Voor 312 euro doet Klaus de karakterbeschrijving van je paardje, vindt dat wel belachelijk veel geld hoor.
Staat op zijn vernieuwde site.
Maar mag hem graag bezig zien met paarden, daarin is hij wel goed.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:55

haha zou ik dat ook eens gaan vragen voor mijn analyses jeetje
vind het al moeilijk om 1 euro te gaan vragen want dan denk ik al dat mensen niet meer willen hihi

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:56

Roos, jij kan makkelijk wat meer geld vragen, vraag je nu niets of 1 euro? Probeer 5 euro eens...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:51

ik vraag er niks voor leon, hihi
als ik voor al die 500 analyses (nu ongeveer) 5 euro had gevraagd
500x5=..... droomt weg *domme muts haha*

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:08

Ik heb het boek ook, maar vind het erg moeilijk om naar een paard te kijken zoals hempfling dat doet. Denk niet dat het me ooit gaat lukken

spyro schreef:
Ik heb nu een jaarling en ik kan hem echt helemaal nergens in plaatsen.

Je kan een paard pas in een karaktergroep plaatsen als ie minimaal 3 jaar is, zegt Hempfling op z'n site.

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:17

Mij lijkt de TT manier een heel goede manier van karakteranalyse.
SuperRoos heeft mijn paardje ook geanalyseerd ( zie mijn profiel) en ik was zeer verbaasd hoe goed zij mijn paardje kon beschrijven. Alles klopte gewoon, eerlijk waar. En dat van een paar foto's, ik heb er jaren over gedaan om mijn paard door en door te leren kennen qua karakter en zij zegt t zo ff, vind t echt goed werk

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:50

thanx stiggeltje, beschouw ik als een enorm compliment
heel fijn om te horen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:47

Wat is de site van Hempfling overigens?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:28

nou roos, dan wordt het idd hoog tijd dat je voor de volgende 500 wél geld vraagt!
ik zal binnenkort eindelijk eens hoofdfoto's van gam maken, dus kom maar op met je rekening nummer

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:10

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:03

Roos je doet het hartstikke goed met die analyses. Je kunt best een kleine bijdrage vragen hoor.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:24

Morgannah schreef:
Voor 312 euro doet Klaus de karakterbeschrijving van je paardje, vindt dat wel belachelijk veel geld hoor.
Staat op zijn vernieuwde site.
Maar mag hem graag bezig zien met paarden, daarin is hij wel goed.

daar is hij inderdaad geweldig in. alleen overbrengen kan hij het niet. heb dat boek ook en vond het eigenlijk hoofdzakelijk gezwam.

geld kloppen kan hij ook wel. 312 euro's voor een karakterbeschrijving. het karakter van mijn paarden ken ik zelf wel. daar hoef ik geen geld voor uit te geven.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:50

SuperRoos ik zal eens foto's gaan maken dan zou ik ook graag een karakteranalyse willen van mijn paard

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:35

leuk joki, ik zie je foto's wel komen

vind het boek van hemphling echt super, het is gewoon allemaal op een wat fylosofische manier denk ik, je kan het niet in een stuk uitlezen maar moet alles even verwerken en zelf tegenkomen denk ik
heel grappig maar best vaak als ik een aantal blz lees dan kom ik later iets tegen bij de paardjes wat daar betrekking op heeft ofzo..

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:16

Goh ik was mijn topic kwijt
@SuperRoos: ik zou het ook wel leuk vinden om een karakteranalyse van mijn paard te krijgen... ik zal ff op je site kijken voor het hoe of wat.

[ik stuur je binnenkort wel foto's van zijn hoofd vanuit de juiste hoek; ga ik ff maken]

Ik heb ook het boek van Linda TT-jones liggen. volgens mij zijn er wel aardig wat overeenkomsten tussen de bevindingen van Linda en Klaus, toch?

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:12

javayo, ben benieuwd naar je foto's, het kan soms nog wel eens lastig zijn om goede foto's te krijgen

er zijn best wat overeenkomsten idd, alleen vind hemphling paarden minder snel intelligent geloof ik... staan echt maar een aantal types in zeg maar
en waar ik erg aan moet wennen, gewoon 26 typen en verder niks, klopt wel dat het wel tot groepen behoort zeg maar maar bij LTJ komt er gewoon nooit een gelijk karakter uit eigenlijk
allemaal echte individuen
dat is bij hemphling natuurlijk ook zo maar net moeilijker te zien
maargoed, in linda tellington jones verdiep ik me al jaren, en heb nu het idee dat ik er een klein beetje van snap hihi (hoe meer ik leer hoe meer ik het idee heb niks te weten)
en bij dit boek begin ik net, dus wil het gewoon eerst allemaal laten bezinken denk ik voor ik echt uitspraken ga doen hihi

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:48

Ik ben ook een beetje aan het uitvogelen wat mijn paardje is. Ik heb dit boek nl. ook.
Ben er nog niet achter.. Van sommige dingen heeft ze heel veel weg, maar dan staat er weer iets wat helemaal niet bij haar klopt. Heb nog niet alles van voor naar achter gelezen, maar ik kom er wel uit.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:27

Ik heb het boek ook, vind het alleen verschrikkelijk lastig om hem op deze manier te analyseren! en ik heb ook inderdaad niet echt het idee dat hij in een hokje valt te stoppen..
Eigenlijk had ik er meer van verwacht, ik had gedacht dat me nu compleet duidelijk zou zijn wat voor karaktertype hij is.. maar hieruit kan ik het niet afleiden!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:18

Ik denk dat het juist goed is dat je niet alle paarden in een karaktertype kunt onderbrengen! Een paard is immers ook gewoon een individu, net als een mens.
Als je denkt dat je paard in een hokje thuis hoort, doe je hem volgens mij gewoon te kort.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:44

Tuurlijk is ieder paard een individu, maar je hebt voor mensen toch ook bepaalde karaktertesten?