Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
palousa_boy schreef:past dat gareeltuig goed dan? ik kan me hele grote en hele kleine hackneys voor me halen, maar geen met het formaat van een tinker.
Zal je niet EERST met je instructeur praten en DAARNA inspannen? al is het maar voor het op maat maken. als je bij het op maat maken de paarden al aan de boom wilt vast zetten, en ze gaan lopen ( vaak iets harden dan stap) omdat ze het niet gewent zijn dan ben je ver van huis.
en hoe zit het eigenlijk met die tuigen? hebben jullie die over gekocht? of hadden jullie die al? als jullie die al hadden, hoe hebben jullie die hackneys dan ingespannen? ook met de buitensingel aan de boom vast????
bij een stop je paard zonder tuig en hoofdstel of halster los laten grazen is stom, maar totaal onvoorbereid ergens mee beginnen is helamaal het toppunt, het is goed dat ik je niet ken, anders had dat nu anders geweest.
Neonlight schreef:
Wil je graag leren kennen, eens kijken wie het beter weet. Graag eerst even lezen wie de vraag stelt als TS ipv mij nu aan te vallen dat ik het niet weet. Ik rijd al jarenlang aangespannen wedstrijden met hackney's, diverse keren kampioen geweest,zowel zuid-nederlands als nederlands, en ik heb geen tinker op stal staan, onze stal beperkt zich tot een stuk of 10 hackney's kleine maat, en dan nog 3 rijpony's die niet getuigd zijn. O ja, ik heb geen instructeur, maar geef wel zelf instructie in het aangespannen rijden. Let op, aangespannen rijden, niet mennen!
Wij hebben dus 4 gelijke strengen en geen zweng, op een spider zit geen zweng maar vaste paddestoelen.