Wie weet raad? Paard kan mens niet rechts hebben......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Wie weet raad? Paard kan mens niet rechts hebben......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:45

Nou, idd. dat heb ik dus ook vooral lange stukken rechtdoor voelen bij mij best vreemd.
Het van stal naar het land is een klein stukje met een bocht, daar merk ik het niet maar op de rechte stukken voelt het voor mij idd. ook niet echt zoals het hoort zeg maar.
Komt omdat wij vanaf het begin afaan hebben geleerd dat je alles links van een paard hoort te doen, grote onzin natuurlijk maar het zit er in gebakken bij ons (mens is een gewoontedier)
En dat zal bij een paard wat er moeite mee heeft ook het geval zijn, zijn hele leven is alles aan met de mens aan de linkerkant gedaan en ineens gaat dat enge mens aan de andere kant lopen, reden genoeg om in paniek te raken dus
Heb je wel eens geprobeert om rechts op te stijgen mij lukt dat dus nog steeds niet, ik raak meteen uit balans

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:50

Ja heb ik wel eens geprobeerd , maar vind ik ook niks... we hebben bij stal een bankje staan en eigenlijk stijg ik altijd daarvandaan op.

Hij staat er toch , dus waarom zou ik dan aan die ruggewervels gaan hangen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:59

Ja ik gebruik ook een opstapje bij Kevin, hij is 1.75m en zonder kom ik er ook wel op hoor maar idd. ik wil er niet aan hangen, doe ik het zonder opstapje dan moet hij zich echt schrap zetten anders trek ik hem zo om
Maar ik probeer het dus ook regelmatig met opstapje van de rechterkant op de een of andere manier blijft het vreemd en best eng aan voelen, ik blijf het oefenen hoor gewoon omdat ik het moet kunnen van mijzelf maar de eerste keer dat ik het probeerde zat ik dus achterstevoren op Kevin

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:04

O wacht effe

Ik stap eigenlijk altijd vanaf de rechterkant op

Het bankje staat rechts , en Rena links daarvan , dus ik gooi soepeltjes mijn linkerbeen over haar heen en hijs mezelf in het zadel terwijl zij al enthousiast richting de weg klost. Moet ik eigenlijk ook niet tolereren , zo moet eigenlijk gewoon wachten natuurlijk

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 17:38

Dan is links opstijgen misschien wel erg moeilijk voor jou

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:25

Nah toch niet , m'n rechterkant is soepeler dan links , gaat wat natuurlijker / vloeiender allemaal