drowning schreef:welke bedoel je daarmee?

Het Cross Rope Bridle, die is wat anders dan die van mij, ik weet dat Bianca (pmarena op Bokt) ze op een site had staan hoe je ze moet knopen enzo maar ik heb die link dus niet meer.
Die van mij is volgens haar dus een gewoon bitless bridle maar die werkt wel op 3 punten én heeft de teugels ook gekruisd dus ik weet nog steeds niet wat nou precies het verschil is. Die van mij noem ik dus een bitloos hoofdstel type cross rope, ik heb ze nl. ook met alleen ringetjes zonder gekruisd teugeldeel maar dat vind ik zelf niet goed werken.
cindysponys schreef:Echte, bestaan er ook namaak van de crb dan??
Ja, die van jouw en mij die worden "namaak" genoemd, nogmaals, ik weet nog steeds niet waarom, gekruisd is bij mij gekruisd en dat bestaat al jaren en jaren, dat het nu opeens "in" is betekend niet dat er maar 1 cross rope zou kunnen zijn in mijn ogen, die van jouw is ook cross (alleen geen rope begreep ik) en die van mij ook. Zo zag ik op de NH dag een heleboel varianten voorbij komen hoor, de een noemde het een bitless bridle en de andere een cross rope, maar allemaal hadden ze een gekruisd teugeldeel.