[AR] Concourswagentje, Welsh, hoe zit dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: [AR] Concourswagentje, Welsh, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:20

Ik heb een keer een fries gezien die er vandoor ging met zo'n concourswagen, maar daar was werkelijk helemaal niks meer van over. Ik ben er dus niet zo'n fan van als je van plan ben buiten de verharde wegen te gaan, maar kan me toch ook wel voorstellen dat je daarvoor kiest als je niet zo'n groot budget hebt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:52

Dan krijg je dat effect van die reclame

Jouw wagentje is op een aantal punten anders dan die van mijn dochtertje. Ik zou er inderdaad geen gekke bochten mee maken. Wij zagen iemand een keer starten in een oefenmarathon met zo'n wagentje. Wij stonden met zijn allen onze adem in te houden, gelukkig lag het tempo laag want groomen op zo'n ding is ook nog schier onmogelijk

Jammer dat je ver weg woont want je zo zou een keer mee kunnen op een trainingsrit, alleen rijden wij eigenlijk nooit hindernissen in de training, we trainen alleen af en toe met de kegels in een achtje maar dat doen we alleen maar als één van ons achterop staat, één keer verkeerd hangen en we liggen om met de marathonwagen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:51

viola schreef:
Ik heb een keer een fries gezien die er vandoor ging met zo'n concourswagen, maar daar was werkelijk helemaal niks meer van over. Ik ben er dus niet zo'n fan van als je van plan ben buiten de verharde wegen te gaan, maar kan me toch ook wel voorstellen dat je daarvoor kiest als je niet zo'n groot budget hebt.

Het is niet alleen het budget. Maar niemand schaft meteen iets heel duurs aan als je nog niet eens weet wat het allemaal in de toekomst brengt.

Hier staat een welshje voor. Dat is heel iets anders dan een Fries. Daarbuiten, dingen kunnen altijd gebeuren. Tuurlijk zoek je het niet op maar je weet dat er risico's zijn. We gaan zeer zeker naar buiten ermee. Het is hier een fijn rustige omgeving en de pony is ook een fijn en rustig diertje. Wat niet wegneemt dat het een pony blijft en je zelfs met hem altijd een beetje risico neemt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:53

@Percy: groomen lijkt me inderdaad ook lastig .

Het valt me overigens wel op dat dit wagentje afgeraden wordt, maar in bladen, paardenkrant etc. zie ik niet anders. ZONDER zwanenhals. Enfin, hier zit een beugel op zodat je niet tever kan draaien. Ik weet niet hoe dat heet maar goed.

We zullen voorzichtig zijn . Wij zijn er in ieder geval heel erg blij mee. Hopelijk de poonie ook.

Als ik een keer in de buurt ben wil ik best een keer mee. Ik moet nog steeds eens naar Heerlen maar ja dat komt er ook maar niet van .

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 00:11

Mijn woonplaats is wat verwarrend, onze paarden staan tussen Breda en Tilburg, dat is alweer wat minder ver
Het echte groomen op wedstrijden doe ik zelf ook pas sinds vorig jaar en ik ben er helemaal enthousiast over geworden. De eerste keren vielen niet mee, ik wist de allereerste keer niet wat me overkwam Dat krijg je er van als je meteen moet groomen bij iemand die graag de snelheid er in heeft Wat dat betreft ben ik in het diepe gegooid met de woorden: "als het niet gaat moet je roepen", daar had ik niet eens de tijd voor

Voor rustige ritjes met een Welsh lijkt me dit wagentje op zich best geschikt. Als je de beperkingen maar in het oog houdt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 05:55

Ik ben wel eens in Weert op vakantie geweest. Heb daar ook nog op de manege gereden. Al weer lang geleden hoor. Wel erg mooi daar.

Tuurlijk, de beperkingen zal ik zeer zeker voor ogen houden. Maar wij zijn ook niet voornemens wedstrijden te rijden dus extra risico's hoef ik niet te nemen. Als ik nu maar het baldadige kind in me in toom kan houden .

Ach we shall see. Ik kan in ieder geval niet wachten het eerste ritje te maken. .