Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nienke07 schreef:Mijn paard staat in de polder...zonder schuilstal, zonder bomen...die ga ik dus binnenkort echt naar stal halen. Dan staat hij overdag buiten (in paddock) en 's nachts op stal. Ik zou mijn beessie het liefste 7x24x12 buiten hebben, maar helaas... los van het gebrek aan beschutting, zou hij bij ons op het land dan ook met weide en al wegspoelen of wegzakken in de blub....
rensju schreef:nog over die arabier... hij was oud... over de 20.. maar in super conditie.. (was een hengst) er stond ene hek met flinke struiken langs de wei, op de noordkant, kon dus mooi schuilen. hij rilde niet ofzo.. maar kreeg echt vet zere rug:S dusja je kan hem wel laten staan... maar hij maakte idd niet echt een dikke vacht aan en om hem dan met een enorm zere rug te laten staaan:S is ook nie echt vriendelijk wel... en dat opbouwen, het word niet ineens vet koud, dus het word automatisch wel opgebouwd toch?
L0ortje schreef:rensju schreef:nog over die arabier... hij was oud... over de 20.. maar in super conditie.. (was een hengst) er stond ene hek met flinke struiken langs de wei, op de noordkant, kon dus mooi schuilen. hij rilde niet ofzo.. maar kreeg echt vet zere rug:S dusja je kan hem wel laten staan... maar hij maakte idd niet echt een dikke vacht aan en om hem dan met een enorm zere rug te laten staaan:S is ook nie echt vriendelijk wel... en dat opbouwen, het word niet ineens vet koud, dus het word automatisch wel opgebouwd toch?
Idd, volgens mij komt die zere rug door zijn leeftijd en het feit dat hij nooit 'natural' buiten gestaan heeft óf het kan aan het voer liggen...
btw: Als een paard rilt, wilt dit niet zeggen dat het koud heeft, dat denken namelijk veel mensen, maar dat is zo niet, lees maar op ....
Antheman schreef:Zwembanden eronder
nienke07 schreef:Antheman schreef:Zwembanden eronder
Woehahaha!!![]()
*ziet Brutus met zwemvest in schuilstal ronddrijven*
L0ortje schreef:rensju schreef:
btw: Als een paard rilt, wilt dit niet zeggen dat het koud heeft, dat denken namelijk veel mensen, maar dat is zo niet, lees maar op ....
Citaat:Ik heb dus een fusie van puur natuur en watjesdekenpaardje, hahahahaha!!!!
Helen88 schreef:Over dat rillen: ik heb het stuk ook gelezen en ben ook van mening dat een paard 24/7 buiten kan staan, máár... als mensen rillen doen ze toch eigenlijk precies hetzelfde als wanneer paarden rillen? En als ik ril trek ik toch liever een extra trui aan hoor...Ik weet niet zeker of je deze vergelijking zo kan maken, maar voor mij klinkt hij wel logisch eigenlijk.
sevke schreef:Al onze paarden én pony's (uitgezonderd de Shet) krijgen in de winter dekens op. ....
Mijn mening is dat onze paarden bij kou of slecht weer GRAAG binnen komen en een deken op krijgen. NH of niet, waarom zou ik hen dat plezier ontnemen ? De oermens had ook geen donzen dekbed, maar dat neemt niet weg dat het wel heerlijk is om eronder te liggen !!